Wanneer je begeleiding krijgt of een cursus academisch/wetenschappelijk schrijven voor gevorderden volgt bij In'to Languages, kan je docent je uitnodigen voor het gebruik van ons online, interactieve studiemateriaal GOALS (Global Online Academic Learning Support). Afhankelijk van de begeleiding die je krijgt of de cursus die je volgt, word je uitgenodigd voor verschillende modules. Op deze pagina lees je meer over deze verschillende modules.
Genremodules
- Inleiding
- Methoden
- Resultaten
- Discussie
- Rapporteren over eerder onderzoek
- Essays (in ontwikkeling)
- Argumentatieve artikelen (in ontwikkeling)
In deze modules leer je per tekst of tekstgedeelte welke informatie hierin doorgaans wordt opgenomen, hoe deze informatie wordt gestructureerd en hoe deze zo positief mogelijk kan worden gepresenteerd. Deze modules zijn nuttig voor wie in het Engels of Nederlands schrijft, omdat voor wetenschappelijke teksten in beide talen dezelfde conventies gelden.
Taal en stijl (Engels en Nederlands)
- Zinnen
- Stijl
- Alinea’s
- Leesbaarheid
In deze modules leer je de fijne kneepjes die je nodig hebt om je onderzoek op een professionele en toegankelijke manier te presenteren. Deze modules zijn nuttig voor allerlei academische teksten. Afhankelijk van de taal waarin je schrijft, krijg je toegang tot de Engelse of Nederlandse modules.
Taalontwikkeling voor academisch schrijven (Engels)
- Zinsopbouw
- Werkwoorden
- Zelfstandig naamwoorden en lidwoorden
- Uitgebreide zinnen
Deze materialen zijn ontwikkeld voor cursisten die moeite hebben met de Engelse taal terwijl ze in deze taal een academische tekst van hoog niveau moeten schrijven waar voor hen veel van afhangt. De modules zijn gericht op sprekers van niet-Europese talen waarin tijd, bepaaldheid en andere begrippen heel anders worden uitgedrukt dan in het Engels. Deze cursus is vooral zinvol voor sprekers van Aziatische talen zoals Chinees, Indonesisch of Farsi. Je docent beoordeelt welke van deze modules voor jou relevant zijn, gezien je moedertaal en je huidige taalvaardigheid. Grammatica wordt gepresenteerd in een unieke, niet-Eurocentrische benadering. Er worden alleen academische voorbeeldteksten gebruikt.