Inhoud en aanpak
We gaan eerst met je in gesprek. Jouw wensen en doelen vertalen we vervolgens naar een effectief programma. Onderwerpen die in deze training aan bod kunnen komen:
- Wat is nieuws en hoe werken media?
- Wees voorbereid: doel, publiek en boodschap
- Herkennen en vermijden van valkuilen
- Pitches, oneliners en statements
- Omgaan met lastige vragen
- Lichaamstaal, stemgebruik en uitstraling
- Woordkeus, stiltes en intonatie
- Regie krijgen en houden
- Omgaan met spanning
De bijeenkomsten zijn bovenal praktisch en resultaatgericht. Je oefent intensief en wordt op allerlei manieren aan de tand gevoeld over gevoelige onderwerpen. Een professionele cameraman neemt op en je krijgt gedegen en gericht feedback.
Voor wie is een mediatraining bedoeld?
Voor iedereen die als boegbeeld, woordvoerder, bestuurder of medewerker het gezicht bepaalt van de organisatie. Ook al is het maar voor even.
Training op maat
Je kunt deze training volgen bij ons op locatie, incompany of op afstand via de virtual classroom. Ook een combinatie is mogelijk. Je kunt deze training volgen als individu maar ook als team.
In overleg bepalen we wat wenselijk en haalbaar is en bespreken we aanpak en opzet. De kosten voor een incompany- of privétraining zijn afhankelijk van je specifieke wensen. Je ontvangt altijd een offerte op maat. Voor medewerkers van de Radboud Universiteit en het Radboudumc geldt een intern tarief.