Waarom kiezen voor Storytelling?
- Betere publieksbetrokkenheid: Hou je publiek aandachtig en betrokken.
- Effectieve communicatie: Breng je boodschap helder en krachtig over.
- Emotionele connectie: Raak je publiek.
- Acties inspireren: Moedig je publiek aan om actie te ondernemen.
Inhoud en opzet
We gaan aan de slag met het verhaal dat jij wilt vertellen. Bijvoorbeeld over wie je bent, je visie, de kracht van je organisatie, of de lessen die je hebt geleerd. Je maakt een verhaallijn in stappen en optimaliseert de manier waarop je je verhaal vertelt. Daarbij krijg je veel persoonlijke tips om je verhaal authentiek, krachtig en overtuigend uit te dragen, zodat je een emotionele band creëert met je publiek. Want dát is waar storytelling om draait.
Deze training bestaat uit twee bijeenkomsten van 3 uur en bied je de handvatten die je nodig hebt om een sterk verhaal neer te zetten.
Sessie 1: waarom storytelling, de eerste stap naar een goed verhaal
In deze sessie leer je:
- De definitie van storytelling en het belang ervan in communicatie
- Voorbeelden van effectieve storytelling in verschillende contexten zoals onderzoek, business, onderwijs, marketing
- Hoe verhalen emoties kunnen oproepen en inspireren
- De kerncomponenten van een verhaal: personages, conflict, climax
- Hoe feiten en onderzoeksresultaten in een verhaal kunnen worden geïntegreerd
Na de eerste sessie schrijf je een kort verhaal van 500 woorden over een persoonlijk of professioneel onderwerp.
Sessie 2: De bouwstenen van een goed verhaal
In deze sessie:
- Wordt er feedback gegeven op de ingeleverde verhalen
- Leer je welk beeld ondersteunend kan zijn aan je verhaal
- Leer je technieken voor het opbouwen van een emotionele band met je publiek
- Leer je hoe je persoonlijke anekdotes en ervaringen kunt gebruiken om authenticiteit te bevorderen
Na deze training kun je:
- Boeiende verhalen creëren
- Complexe materie duidelijk maken en overbrengen
- Een emotionele connectie maken met je publiek
- Dynamische en overtuigende presentaties houden
Dit programma biedt een solide basis voor de deelnemers om te begrijpen wat storytelling inhoudt en hoe ze het effectief kunnen toepassen. Het zorgt ook voor een goede balans tussen theorie en praktijk, waardoor deelnemers de geleerde onderdelen direct kunnen toepassen en feedback kunnen ontvangen.
Voor wie is deze training bedoeld?
Voor professionals die hun impact willen vergroten met een krachtig verhaal. Denk aan leidinggevenden, beleidsmedewerkers en communicatiemedewerkers.
Tarieven
- Regulier tarief: € 699,-
- Medewerkers en alumni RU en Radboudumc; medewerkers WUR: € 629,10,- (10% korting)
Schrijf je in voor deze training
Wil je als alumnus van de RU of als medewerker van de WUR gebruik maken van de korting? Geef dit dan aan in het veld ‘referentie’ in het inschrijfformulier, of mail na je inschrijving naar info [at] into.ru.nl (info[at]into[dot]ru[dot]nl).
Liever individueel of met je team aan de slag met storytelling?
Neem dan contact op met onze afdeling Maatwerk om je wensen te bespreken. Onze trainers stellen een programma op maat samen, waarna je een vrijblijvende offerte ontvangt. Medewerkers van de Radboud Universiteit en het Radboudumc profiteren van een intern tarief. Wij bieden ook trainingen Storytelling voor docenten en Storytelling voor wetenschappers.