Zoek in de site...

Hoe ga je als zorgprofessional om met interculturele patiëntcontacten?

In de zorg voor de patiënt krijgen zorgverleners regelmatig te maken met culturele verschillen waarin behandelaar en patiënt elkaar niet altijd goed begrijpen. Oorzaken zijn vaak te vinden in taalbarrières en laaggeletterdheid, verschillen in sociale achtergrond en culturele diversiteit. Een cultuursensitieve beroepshouding is tegenwoordig een must voor elke zorgprofessional. Alleen dan kan een bijdrage worden geleverd aan het bevorderen van gezondheidsvaardigheden, therapietrouw, patiëntveiligheid en het terugbrengen van zorgkosten.



Intercultural aanbod voor de zorgsector

Benieuwd naar wat we voor jou als zorgverlener kunnen betekenen?

Neem dan gerust contact met ons op. Tijdens een gesprek brengen we de wensen en behoeften van jouw bedrijf in kaart. We zoeken altijd de vraag achter de vraag. Zo komen we tot maatwerkoplossingen die écht werken met een afgestemd programma voor alle betrokkenen.

Wil je meer informatie? Neem dan contact op met onze afdeling maatwerk.

Opties:

  • Trainingen, workshops, masterclasses en advies
  • Individuele en teamcoaching
  • Incompany, bij ons of via de Virtual Classroom

Wat levert het op?

  • Integratie en inclusiviteit binnen de organisatie.
  • Minder uitval en verloop.
  • Effectievere onderlinge communicatie (voorkomen van miscommunicatie en teleurstellingen).
  • Meer onderling begrip en verbinding.
  • Meer werkgeluk, medewerkerstevredenheid en een veilig werkklimaat.