Lecturing in English in the International Classroom (e-learning)
Internationalisering biedt veel interessante nieuwe mogelijkheden voor studenten en docenten maar vraagt ook meer van de taal- en communicatievaardigheden van die laatste groep. Als gedreven docent wil je de effectiefste leerervaring bieden aan al je studenten, ongeacht hun achtergronden en culturen, zonder af te doen aan je eigen unieke stem en energie. Het ontwikkelen van de hiervoor benodigde vaardigheden vereist zelfs van ervaren docenten inzicht en zelfreflectie. Lecturing in English in the International Classroom (e-learningcursus) ondersteunt je hierbij, door je de mogelijkheid te bieden op een zelfgekozen plek en tijdstip te reflecteren op je eigen praktijk.
Dit is een e-learningcursus. Dat wil zeggen:
- Alle materialen zijn online beschikbaar (5 modules die gedurende 10 weken worden uitgegeven).
- Je plant je eigen leren en studeren op een zelfgekozen plek en tijdstip.
- Je stuurt periodieke reflecties op je vooruitgang in, op basis waarvan onze trainers je tips geven om je met je ontwikkeling en probleempunten verder te helpen.
Cursusinhoud
De opdrachten die je lopende de cursus uitvoert, zijn ontworpen om je te laten nadenken over hoe je college geeft en wat je in talig opzicht moet verbeteren. Bovendien krijg je ook inzicht in wat internationale studenten willen. Een van onze trainers zal een individuele evaluatie uitvoeren van je onderwijsvaardigheden om de juiste koers met je uit te stippelen. Aan het einde van iedere module zal de trainer ook met je kijken hoe je vooruitgang verloopt. Aan het einde van de cursus zul je een verslag van je leerproces inleveren en zul je begeleiding krijgen over de vervolgstappen in je professionele ontwikkeling.
Pre-cursusmodule
In deze pre-cursusmodule zul je reflecteren op je eigen collegestijl en deze analyseren om verbeterpunten te identificeren. Je levert ook een opname in van een van je hoorcolleges, op basis waarvan onze trainer je zal helpen om een leerplan te ontwikkelen zodat je zoveel mogelijk uit de cursus kunt halen.
Module 1 - Getting Started
Getting Started richt zich op de strategieën en de taal die je nodig hebt om hoorcolleges effectief en efficiënt te beginnen. In deze module zul je ook allerlei collegestijlen analyseren en onderzoek doen naar technieken voor het creëren van enthousiasme en betrokkenheid bij je colleges. Deze module zal ook probleempunten qua grammatica en uitspraak uitlichten waar je aandacht aan moet besteden en helpt je met het verder in kaart brengen van je persoonlijke leerdoelen.
Module 2 - Structuring a Lecture & Developing Fluency
Structuring a lecture behandelt de taal die je nodig hebt om de geplande structuur van het college te communiceren naar je studenten en deze concepten tot een samenhangend geheel te verbinden. Je leert hoe je kunt nagaan of studenten de inhoud van je colleges helemaal hebben begrepen, en hoe je sterk kunt eindigen. Deze module geeft je ook meer mogelijkheden om te werken aan specifieke struikelblokken in je taalvaardigheid. Daarnaast krijg je tips voor hoe je je stem kunt gebruiken om de aandacht van je studenten te krijgen en je boodschap te communiceren.
Module 3 - Managing Tricky Classroom Situations
Deze module richt zich op een aantal van de taalkundig meest uitdagende elementen van college geven. Eerst onderzoek je de taal die je nodig hebt om complexe data in afbeeldingen en figuren te beschrijven. Het tweede deel richt zich op taal en strategieën die je nodig hebt om vragen duidelijk en logisch te beantwoorden. Deze taalontwikkeling zal je helpen met het opbouwen van de betrokkenheid en interactie die studenten met je materiaal hebben.
Module 4 - The International Classroom
Deze module richt zich op hoe aandacht voor taal en cultuur je kan helpen met het bevorderen van goede relaties in het klaslokaal, zowel tussen de docent en de student als tussen studenten onderling. Naast taal biedt The International Classroom je ook een introductie in de verschillende communicatiestijlen en verwachtingen van studenten uit andere culturen. Dit begrip is onmisbaar voor het scheppen van een ondersteunende, gastvrije en productieve leeromgeving.
Data
Deze cursus wordt meerdere malen per jaar aangeboden. Hieronder vind je de verschillende startdata en deadlines.
Startdatum | Deadline afrondende opdracht |
3 oktober 2023 | 18 december 2023 |
31 oktober 2023 | 29 januari 2024 |
28 november 2023 | 27 maart 2024 |
De totale duur van de cursus is 10 weken. Zodra de cursus begint heb je per module twee weken om deze te voltooien. Zelfstudie is 8-10 uur per module en 4 uur voor de Introductiemodule.
Certificering
Na het voltooien van alle modules en het insturen van de benodigde opdrachten ontvang je een certificaat als bewijs dat je de cursus voltooid hebt.
Wat vinden anderen?
I like this course a lot, and I really benifited a lot from it. |
I have irregular working hours, so it was very nice that I could decide for myself when I would start working on the modules. The tips I received really helped me. I would definitely recommend this e-learning. |
Prijzen
Toegang tot de online materialen & persoonlijke feedback en begeleiding op het ontwikkelen van je eigen leertraject.
Regulier tarief | € 925,- |
Medewerkers RU en Radboudumc: |
Gratis (Mits zij voldoen aan de noodzakelijke voorwaarden inzake taalbeleidcursussen) |
Cursusniveau
Lecturing in English C1/C2 (CEFR)
Een Oxford Online Placement Test (OOPT) score van 80+ is vereist.
Hoe kan ik me inschrijven voor een OOPT-test?
Meer weten?
Wil je meer informatie over deze training, neem dan contact op met onze afdeling maatwerk:
- T: +31 24 361 61 66
- E: maatwerk@into.ru.nl
Deze cursus kunnen we ook op maat voor je samenstellen!
Bekijk hier onze maatwerktraining Lecturing in English in the International Classroom