Veelgestelde vragen
Betaling en prijzen
Ik heb al wel betaald, maar mijn ticket nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Hoe kan ik betalen als ik geen iDeal heb?
Kan ik inschrijven zonder met iDeal te betalen?
Krijg ik restitutie van het inschrijfgeld als ik niet kan komen door bijv. treinvertraging of file?
Kom ik in aanmerking voor een gereduceerd tarief?
Waarom wijkt de deelnameprijs soms af?
Kun je ook een lezing cadeau doen?
Praktische zaken
De lezing is uitverkocht. Is er een wachtlijst?
Waarom beginnen de lezingen in LUX meestal om 20.00 uur?
Ik ben slechthorend, is het mogelijk dat hier rekening mee wordt gehouden?
Ik zit in een rolstoel, kan hiervoor plaats worden gemaakt?
Waarom loopt het abonnement van 1 januari tot en met 31 december?
Hoe komt jullie programma tot stand?
Wordt er van iedere lezing een verslag, video of podcast gemaakt?
Kan ik parkeren in de buurt van het Collegezalencomplex?
Hoe en wanneer zijn jullie te bereiken?
Betalingen en prijzen
Ik heb al wel betaald, maar mijn ticket nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Soms is er een kleine error in ons systeem, waardoor het ticket niet onmiddellijk toegestuurd kan worden.
Als het geld bij jou afgeschreven is, kan je er zeker van zijn dat je een ticket van ons ontvangt. Het kan soms wel enige dagen duren voordat je het ticket toegestuurd krijgt. Aanmeldingen en betalingen worden dagelijks door ons gecontroleerd. Indien een ticket niet automatisch toegestuurd is na betaling, zien wij dit bij de controle. Het toesturen van het ticket wordt dan alsnog door ons in orde gemaakt.
In het geval je een ticket niet binnen een aantal dagen hebt ontvangen kan je contact met ons opnemen. Dit kan het beste via info@reflects.ru.nl.
Indien de lezing dezelfde of volgende avond al plaatsvindt, kan je indien gewenst ook contact met ons opnemen. Je kan er zeker van zijn dat er plaats in de zaal voor jou gereserveerd is als je een iDeal afschrijving kan laten zien van de ticketaankoop. Bij de kaartcontrole is er een deelnemerslijst aanwezig waarop jouw naam geregistreerd staat. Het is het beste om je voor aanvang van het programma te melden aan de zaal bij een medewerker die de kaartcontrole uitvoert.
Hoe kan ik betalen als ik geen iDeal heb?
Je kunt dan betalen door het bedrag over te maken op:
IBAN rekening: NL 04 INGB 0000 6385 96
t.n.v. SKU INZ RU RADBOUD REFLECTS
BIC: INGBNL2A
Onder vermelding van: (verkorte) titel lezing.
Je krijgt na ontvangst van de betaling een toegangsbewijs toegestuurd via e-mail.
Kan ik inschrijven zonder met iDeal te betalen?
Als je de betaling niet met iDeal kunt uitvoeren, kun je inschrijven door een mail te sturen naar info@reflects.ru.nl. Wij verwerken je inschrijving dan handmatig. Je ontvangt van ons een e-mail met onze bankgegevens zodat je de betaling kunt overmaken. Schrijf je kort van tevoren in, kun je ook op de avond zelf bij de registratietafel betalen. Je kunt dan alleen pinnen, contant betalen is niet mogelijk.
Krijg ik restitutie van het inschrijfgeld als ik niet kan komen door bijv. treinvertraging of file?
Helaas is het niet mogelijk om het deelnemersgeld te restitueren. De kosten die daarbij komen kijken zijn vele malen groter dan het verschuldigde bedrag. Dit staat ook in de deelnemersvoorwaarden.
Kom ik in aanmerking voor een gereduceerd tarief?
Studenten van de RU of de HAN, maar ook andere HBO of WO, MBO –studenten en scholieren hebben gratis toegang indien van toepassing bij een lezing, op vertoon van hun geldige studenten- of scholierenpas.
Voor medewerkers van de Radboud Universiteit, het Radboudumc en Alumni Benefit Card-houders geldt het geldende kortingstarief op vertoon van hun bijbehorende pas.
Waarom wijkt de deelnameprijs soms af?
De standaardprijzen van onze lezingen zijn € 7,50. Medewerkers van de RU en het Radboudumc en Alumni Benefits Card-houders betalen € 5,-. Studenten, scholieren en Radboud Reflects-abonnees mogen gratis deelnemen.
Bij samenwerkingen met LUX kan de prijs afwijken omdat we dan aansluiten bij de voor LUX geldende tarieven.
Bij grote locaties zoals De Vereeniging kan de prijs afwijken vanwege de hogere kosten van de locatie.
Kun je ook een lezing cadeau doen?
Ja, dat kan zeker. Neem contact op en vraag naar de mogelijkheden. info@reflects.ru.nl
Praktische Zaken
De lezing is uitverkocht. Is er een wachtlijst?
Normaal houden wij geen wachtlijst bij. Maar corona maakt alles anders.
Dit komt omdat er geen kaartverkoop aan de zaal meer plaats kan vinden. Wil je daarom graag naar een lezing die is uitverkocht? Stuur dan een e-mail naar info@reflects.ru.nl. Je wordt dan op een lijst gezet en zodra iemand annuleert, wordt er contact met je gezocht.
In een niet-coronatijd kan het de moeite lonen, vooral als je in de buurt woont, op de avond zelf aan de zaal te kijken of er plaatsen leeg blijven. Je krijgt dan een wachtnummer. Diegene met het eerste wachtnummer wordt als eerste binnengelaten als er plaatsen over mochten blijven. In dit geval kan je dan nog deelnemen voor het voor jou geldende tarief. Let er wel op dat je bij ons alleen kan betalen met pin.
Hoe krijg ik informatie over komende programma’s als ik geen nieuwsbrief kan/wil ontvangen? Kan dat per post?
Wij versturen geen aankondigingen per post. Onze activiteiten staan regelmatig in de regionale media en overzichtflyers worden verspreid op culturele locaties van Nijmegen. Het is raadzaam iemand die wel beschikking heeft over online communicatiemiddelen te vragen zich in te schrijven voor de e-mailnieuwsbrief.
Waarom beginnen de lezingen in LUX meestal om 20.00 uur?
Dit heeft te maken met de doorstroming van het publiek. Een regulier programma in LUX begint vaak om 19.30 uur. Om ruimte te maken voor alle bezoekers in het café van LUX, beginnen de programma’s van Radboud Reflects een half uur later.
Ik ben slechthorend, is het mogelijk dat hier rekening mee wordt gehouden?
Dat is zeker mogelijk. Mail ons via info@reflects.ru.nl zodat we mee kunnen denken over de verschillende mogelijkheden, waardoor je de lezing optimaal kunt volgen.
Ik zit in een rolstoel, kan hiervoor plaats worden gemaakt?
Er kan zeker plaats worden gemaakt voor een rolstoel in de zaal. Mail ons via info@reflects.ru.nl, zodat we er rekening mee kunnen houden op de avond van de lezing.
Waarom loopt het abonnement van 1 januari tot en met 31 december?
Dit is om administratieve redenen het meest praktisch. Het verlengen van het abonnement kan dan op één tijdstip gebeuren.
Hoe komt jullie programma tot stand?
Ons programma komt op verschillende manieren tot stand. We agenderen zelf thema’s of we krijgen verzoeken tot samenwerking van diverse organisaties van binnen en buiten de Radboud Universiteit.
Wordt er van iedere lezing een verslag, video of podcast gemaakt?
Van een lezing komt een podcast of video als de sprekers toestemming hebben gegeven voor het opnemen van hun lezing. Alleen de lezing en het gesprek met de gespreksleider worden opgenomen. Vragen uit het publiek worden niet opgenomen vanwege privacyredenen.
Van elke lezing komt een verslag. Dit is meestal in het Nederlands. Ook van Engelstalige programma’s wordt een Nederlandstalig verslag geschreven. Van sommige lezingen maken Masterstudenten filosofie voor hun studie een Engelstalig verslag. Als dit Engelstalige verslag goed is, plaatsen we het online.
Met de video- en podcastopnames en met de verslagen zorgen we ervoor dat de kennis van de lezing verder reikt dan de aanwezigen in de zaal. Radboud Reflects wil dat de inhoud van de lezingen een zo groot mogelijk bereik heeft. Delen wordt dus zeer gewaardeerd.
Ik wil een spreker interviewen. Kan dat?
Wij willen dat heel graag. Maar we moeten het natuurlijk aan de spreker vragen. Stuur een e-mail naar communicatieadviseur Marie-José Verbeek en zij zorgt ervoor dat je vraag voorgelegd wordt.
Kan ik parkeren in de buurt van het Collegezalencomplex?
De parkeerplaats voor het Collegezalencomplex is P6, aan de Heyendaalseweg, schuin tegenover het Erasmusgebouw, het hoogste gebouw van de campus. Vanaf de parkeerplaats is het vijf minuten lopen naar het Collegezalencomplex. Bekijk ook de routebeschrijving voor als je met de auto of het openbaar vervoer komt. In de buurt van het Collegezalencomplex zelf zijn geen parkeerplaatsen. Er zijn wel ruim voldoende fietsenstallingen en de bus stopt er voor de deur.
Waarom kan ik bij programma’s die in LUX plaatsvinden maar tot 15:00 uur kaarten bestellen via de Radboud Reflects site?
Wanneer we een programma hebben in LUX, laten we de kassa van LUX om 15:00 uur weten hoeveel kaarten er nog over zijn, zodat zij de overige kaarten kunnen verkopen via hun kassa. Je kunt na 15:00 uur dus nog steeds tickets halen voor de gewenste lezing, mits deze niet uitverkocht is, maar dan via de kassa van LUX.
Hoe en wanneer zijn jullie te bereiken?
We zijn van maandag tot donderdag bereikbaar:
- via mail, tussen 09.00 en 17.00 uur: info@reflects.ru.nl
- via telefoon, tussen 10.00 en 12.00 uur: (024) 361 55 55.