Henny Sackers neemt afscheid van de rechtenfaculteit

Datum bericht: 29 november 2022

Op 11 november 2022 heeft Henny Sackers afscheid genomen als hoogleraar Bestuurlijk sanctierecht van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Sackers heeft zich jarenlang en in verschillende rollen ingezet voor de Radboud Universiteit. Daarnaast heeft hij ook op wetenschappelijk gebied zijn sporen nagelaten in het strafrecht en bestuurlijk sanctierecht.

HennySackers-WeAreRadboud-TvB-1 (002)

Ter gelegenheid van zijn afscheid vond op 11 november een afscheidssymposium plaats. Nog één laatste keer gaf Sackers een college over het wetsvoorstel dat een woningsluiting bij het aantreffen van wapens mogelijk moet maken. Daarnaast spraken onder meer vaksectievoorzitter en hoogleraar Straf(proces)recht Masha Fedorova en decaan Roel Schutgens hun dank uit voor Sackers' jarenlange inzet voor de faculteit.

Als kers op de taart is het liber amicorum “Bijzonderheden in het strafrecht” aan Henny Sackers uitgereikt. Vrienden en (oud-)collega’s hebben daarin geschreven over zeer uiteenlopende thema’s die raken aan Sackers' wetenschappelijke interesse.

Afscheid_Henny_Sackers