Christine Mohrmann Stipendium voor Carmen Schleijpen

Datum bericht: 29 maart 2023

Elf vrouwelijke promovendi van de Radboud Universiteit ontvingen op dinsdag 28 maart een Christine Mohrmann Stipendium. Doel van het stipendium is de promovendi aan te moedigen hun wetenschappelijke loopbaan na de voltooiing van hun proefschrift voort te zetten. Het stipendium ter waarde van 5000 euro stelt hen in de gelegenheid om bijvoorbeeld een periode door te brengen aan een universiteit in het buitenland of op een andere manier verdieping aan hun onderzoek te geven. Namens de rechtenfaculteit nam promovenda Burgerlijk recht Carmen Schleijpen het stipendium in ontvangst.

Het college van bestuur van de Radboud Universiteit kent de Christine Mohrmann Stipendia (tot en met 2015: Frye stipendia) sinds 1990 jaarlijks toe aan veelbelovende vrouwelijke promovendi. De elf laureaten van 2023 zijn: Alicia Castro, Carmen Schleijpen, Emmie Hoebens, Klara Raiber, Nelleke Brouwer, Nina de Boer, Michelle Jansen, Sofía Forchieri, Sabine Schootemeijer, Sara Arts en Xinyue Li.

Carmen Schleijpen – Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Carmen Schleijpen doet onderzoek naar de civielrechtelijke aansprakelijkheid van arbiters naar huidig Nederlands recht. Arbitrage is een vorm van alternatieve geschillenbeslechting (ADR). In haar onderzoek focust Carmen op aansprakelijkheid van arbiters jegens partijen bij een arbitrageprocedure voor fouten bij de uitvoering van hun (geschilbeslechtings)taak. Zij belicht verschillende juridische knelpunten en vraagstukken die zich op dit gebied kunnen voordoen. Carmen wenst het stipendium in te zetten voor een verblijf in Parijs, in het kader van het rechtsvergelijkende deel van haar onderzoek en om verdieping in haar kennis over het onderwerp aan te brengen.

Christine Mohrmann stipendia 2023

Foto (van links naar rechts): Nelleke Brouwer, Emmie Hoebens, Michelle Jansen, Carmen Schleijpen, Klara Raiber, Xinyue Li, Sabine Schootemeijer, Sara Arts, Nina de Boer & Alicia Castro. Niet op de foto: Sofía Forchieri