17e Van der Grintenlezing 'Coffeeshopbeleid: een veelkoppig monster'

Datum bericht: 8 October 2019

Op woensdag 30 oktober vindt de jaarlijkse Van der Grintenlezing plaats. Alumna mr. Annemarie Penn-te Strake, burgemeester van Maastricht, zal de zeventiende editie verzorgen in de Academiezaal van de Aula. De titel van de lezing is Coffeeshopbeleid: een veelkoppig monster.

Annemarie Penn-te Strake studeerde in de jaren zeventig rechten en werd daarna beëdigd als RAIO. Ze werkte onder andere als hoofdofficier van justitie van het arrondissementsparket te Maastricht. In 2012 werd zij lid van het College van procureurs-generaal in Den Haag. Drie jaar later, in 2015, werd zij door de gemeenteraad van Maastricht voorgedragen als burgemeester en benoemd door de Kroon. Daarmee was ze zowel de eerste vrouwelijke als eerste partijloze burgemeester van Maastricht.

De lezing begint om 16.00 uur en duurt tot ongeveer 17.15 uur. Daarna bent u van harte welkom bij de afsluitende borrel.

Voor alle studenten, medewerkers en alumni van de rechtenfaculteit is deze lezing gratis te bezoeken. Meld u aan voor de lezing door een e-mail te sturen naar alumni@jur.ru.nl.