Nieuwe versie EndNote beschikbaar

Datum bericht: 25 March 2021

Vanaf dinsdag 30 maart is de nieuwe versie van EndNote 20 beschikbaar voor studenten en medewerkers van de Radboud Universiteit.

Wat is anders?

De grootste verandering ten opzichte van de huidige versie, EndNote X9, is de lay-out. De leverancier van EndNote, Clarivate, laat in de volgende twee webinars de nieuwe versie zien: EndNote advanced en EndNote expert.

Daarnaast kun je de EndNote library die opgeslagen is in de nieuwe versie niet zomaar te openen in EndNote X9. Lees hiervoor de instructie op de EndNote website.

Update uitvoeren

De update van EndNote 20 wordt op alle Radboud-studielandschappen automatisch uitgevoerd, inclusief de Medische Bibliotheek en de Komeet- & Harveyzalen van Radboudumc Health Academy. Daarnaast zal het in het Software Center beschikbaar worden gesteld voor alle medewerkers met een Radboud-werkplek (laptop of PC).

Thuiswerken

Als je van thuis uit werkt, moet je eerst de VPN-verbinding aanzetten om de nieuwe versie in het Software Center op te halen. Daarna kun je de nieuwe versie van EndNote gebruiken.

Privégebruik

Ongeveer een week na de update is de nieuwe versie beschikbaar via SURFspot voor privé-gebruik.

Compatibiliteit –library EndNote 20 opent niet in oude versie!

EndNote libraries opgeslagen in EndNote X9 kunnen direct worden geopend in EndNote 20. Als je de EndNote library eenmaal hebt opgeslagen in EndNote 20, is deze niet zomaar te openen in EndNote X9. Wij raden dan ook aan om op je eigen laptop/PC de EndNote versie te updaten naar EndNote 20.

Als je toch met EndNote X9 een EndNote 20 library wilt openen, dan kun je dat doen via een omweg. Clarivate geeft de instructies hiervoor op de EndNote website.

Wil je het zekere voor het onzekere nemen, dan adviseren we je om van tevoren een back-up maken van je huidige EndNote library (Compressed Library).

Neem voor vragen contact op met de ICT Helpdesk (024-36 22222).