Faculteit der Rechtsgeleerdheid

In memoriam Anderson de Bruijn

Datum bericht: 2 augustus 2018

Met grote droefenis heeft de faculteit kennisgenomen van het overlijden van haar derdejaars student

Anderson de Bruijn.

Anderson was een veelbelovende student met een grote passie voor zijn studie Nederlands recht. Dat liet hij bij aanvang in 2015 meteen zien: hij rondde zijn eerste vak Inleiding tot de Rechtswetenschap af met een 9. En, deze mooie start van zijn studie kreeg vervolg, het halen van goede resultaten bleef hij voortzetten. Anderson werd ervaren als een rustige student die tijdens werkgroepen wat meer op de achtergrond bleef, maar tegelijkertijd alles in de gaten hield. Hij zorgde er voor dat hij alles altijd op orde had. Hij was heel precies en lette op de details waardoor hij hoge cijfers haalde. Anderson was écht geïnteresseerd in zijn studie. Hij studeerde rechten omdat hij het intrigerend vond en beet zich vast in de stof om deze volledig te doorgronden. Anderson reisde elke dag op en neer vanuit Arnhem om elk college bij te wonen. Aan zijn inzet zou iedere student in de rechtenfaculteit een voorbeeld kunnen nemen.

'Stille wateren hebben diepe gronden'. Zo werd Anderson in een kennismakingsspel tijdens de introductie beschreven. Dit is bij zijn studievrienden altijd blijven hangen omdat het zo goed bij hem paste. Hij zei niet veel, hij hoéfde niet veel te zeggen, maar hij had heel veel in zijn mars. Anderson was een serieuze en betrokken student die altijd klaarstond voor anderen. Hij zal ontzettend worden gemist.

De faculteit wenst zijn ouders, zussen en verdere naaste familie en vrienden veel sterkte toe in deze zware tijd.

In de studentenkerk is vanaf 13 augustus een plek ingericht om Anderson te herdenken.

Piet Hein van Kempen
Decaan Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Ine van den Heuvel
Directeur Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Er is gelegenheid om persoonlijk afscheid van Anderson te nemen op maandag 6 augustus a.s. van 12.30 tot 13.15 uur in rouwcentrum Kramer (Adres: Weg langs de Begraafplaatsen 3 te Arnhem, ingang via de Apeldoornseweg).

De afscheidsplechtigheid vindt plaats op maandag 6 augustus om 14.15 uur in de aula van begraafplaats Moscowa, Waterbergseweg 18 te Arnhem.

Iedereen die zich betrokken voelt is hierbij uitgenodigd.

Rouwkaart - Anderson de Bruijn (pdf, 108 kB)