Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Daniël Stein en Leon Trapman winnen prof. mr. Tijn Kortmannprijs 2022

Datum bericht: 1 december 2022

Op vrijdag 25 november werd tijdens de Van der Grintenlezing voor de vijfde keer de prof. mr. Tijn Kortmannprijs voor publicaties uitgereikt. Docent Burgerlijk recht Daniël Stein en docent Staatsrecht Leon Trapman ontvingen dit jaar de prijzen.

De Stichting Rechtenalumni Nijmegen (SRN) is de initiator van deze prijs en beoogt hiermee de excellentie onder promovendi en junior-docenten van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid te stimuleren en te belonen. De prijs is tweeledig en wordt jaarlijks uitgereikt voor publicaties liggend op het onderzoeksterrein van het Onderzoekcentrum Onderneming & Recht (OO&R) en het Onderzoekcentrum voor Staat & Recht (SteR). Aan het winnen van de prof. mr. Tijn Kortmannprijs is een bedrag van 1.250,- euro verbonden. De SRN ontving dit jaar 21 inzendingen.

Daniël Stein (OO&R) won de prijs voor zijn essay Partijautonomie en hoofdelijke verbondenheid. Leon Trapman (SteR) ontving de prijs voor zijn essay Follow the money 2.0 – De herziening van de Wet financiering politieke partijen. Beide promovendi ontvingen de prijs uit handen van de voorzitter van de jury, mr. Yvo van Kuijck, voorafgaand aan de Van der Grintenlezing 2022 die dit jaar werd uitgesproken door Merel van Vroonhoven.

20221125_161651 - Bewerkt20221125_161710 - Bewerkt