Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Zachte knip maatregelen Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Datum bericht: 23 mei 2022

Gemiste tentamenkans als gevolg van corona?

Heb je in dit collegejaar een tentamenkans gemist vanwege corona? Dan is het volgende bericht voor jou relevant.

Indien je dit collegejaar in verband met corona één of meer tentamens hebt gemist, je conform de in de nieuwsbrief van 16 december 2021 resp. de nieuwsbrief van 4 mei jl. omschreven wijze hebt gehandeld (afgemeld voor tentamen(s), gemeld bij de studieadviseur, andere tentamenkans(en) wél benut) én als gevolg van het missen van dit tentamen dan wel deze tentamens ernstige studievertraging oploopt, dan heb je mogelijk recht op een bijzondere voorziening.

Betreft jouw ernstige studievertraging het niet hebben behaald van de norm voor een positief bindend studieadvies (BSA)? Dan kun je je, via de studieadviseur, zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk vóór 18 juli, wenden tot de BSA-commissie met het verzoek om een aangehouden BSA. Neem hiervoor contact op tijdens het telefonische of inloopspreekuur van de studieadviseurs of maak een afspraak via de website.

Heb je hierdoor een andere ernstige vorm van studievertraging opgelopen (bijvoorbeeld het niet kunnen starten met de master in verband met de harde knip dan wel een nog niet afgeronde pre-master of het moeten uitstellen van het afstuderen met meer dan een half jaar)? Dan kun je je, via de studieadviseurzo spoedig mogelijk, maar uiterlijk vóór 18 juli, wenden tot de examencommissie met het verzoek tot het treffen van een bijzondere voorziening.