Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Postinitiële master Fiscaal Recht: iets voor jou?

Tijdens deze master bestudeer je het belastingrecht en de daarmee verbonden actuele wet- en regelgeving. Het programma is speciaal opgezet voor mensen uit de belastingpraktijk die hun kennis naar academisch niveau willen tillen.

Een uniek programma in Nederland

• Wetenschappelijke, verdiepende opleiding die tegelijk praktijkgericht is.
  • Gegronde kennis van de belangrijkste terreinen van het belastingrecht.
  • Solide basiskennis van civiel recht en financieel economische vakken.
  • Onderwijs volgen met andere praktijkfiscalisten.
  • Kleinschalig: korte lijnen en informele contacten.
  • Studieprogramma voldoet aan eisen van NOB.

Voor wie?

• Je hebt een universitaire masteropleiding met succes afgerond (in Nederland)
  • Je hebt een gemiddeld eindcijfer voor de masteropleiding gehaald van tenminste 7.
  • Je hebt minstens 3 jaar relevante praktijkervaring in de fiscale praktijk (uitvoerend, leidinggevend of beleidsniveau) die een goede basis biedt voor het volgen van een WO-master met betrekking tot fiscale vraagstukken.
  • Je kunt aantonen dat je beschikt over basiskennis van het recht. Dit blijkt uit het met succes hebben gevolgd van juridische vakken, cursussen of werkzaamheden met een  juridisch karakter (o.a. behandelen bezwaarschriften)
  • Je bent in staat tot het formuleren van een onderzoeksvraag en probleemstelling ten behoeve van toegepast onderzoek naar fiscale onderwerpen
  • Je bent gemotiveerd om gedurende 2 jaar werk en studie te combineren
  • Je bent in de gelegenheid om minstens 16-20 uur per week aan deze studie te kunnen besteden (excl. college-uren).

Vakken schakelprogramma (47 EC, 1 jaar)

Vakken master (60 EC, 1 jaar)

Diploma

De opleiding biedt onder meer toegang tot het lidmaatschap en de beroepsopleiding van de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB), de beroepsgroep van academisch geschoolde belastingadviseurs.

Collegeld

Voor deze masterroute geldt het instellingstarief collegegeld (voor een EER-student €12.877,- en voor een niet-EER student is het €16.000,-). Voor het schakelprogramma betaal je het wettelijk collegegeld (€ 2.314,-).

Vragen?

Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met prof. mr. Gerard Meussen (g.meussen@ru.nl). Voor informatie over de aanmelding en selectieprocedure kun je contact opnemen met mr. Natascha Heijster (natascha.heijster@ru.nl).