
Direct naar:
Jouw docenten - Modules - Brochure - Webinar - Inschrijven - Contact
Psychologie van creativiteit en innovatie
Innovatie en creativiteit zijn cruciaal om vooruitgang te boeken, succesvol te concurreren en duurzaam beleid te ontwikkelen. Zeker nu tegenwoordig de snelheid waarmee organisaties worden geconfronteerd met veranderingen steeds groter wordt. Heeft jouw organisatie ook uitdagingen op het gebied van innovatie en creativiteit? Dan is deze opleiding perfect voor jou.
In de opleiding Innoveren door Creatief Denken worden handvatten aangereikt voor het vergroten van de creativiteit van de medewerkers van een organisatie, zodat het innovatievermogen van jouw organisatie wordt versterkt. Om dit te bereiken worden wetenschappelijke inzichten omtrent creativiteit en innovatie, vanuit de psychologie en de bedrijfskunde, verbonden met praktische toepassingen.
Meer weten over de opleiding Innoveren door Creatief Denken? Meld je dan aan voor het webinar.
In het kort
Duur: 5 modules in 6 maanden
Start opleiding: 15 april 2024
Kosten: € 6.590,– vrijgesteld van BTW
Locatie: Van der Valk Hotel, Nijmegen-Lent
Accreditatie: Schoolleidersregister PO - 100 punten
Instroomeisen: hbo- of wo-diploma en academisch werk- en denkniveau.
Meer weten?
In de brochure vind je nog meer informatie over deze opleiding, ook organiseren wij online webinars.
Heb je nog vragen of wil je iets overleggen? Bel dan tijdens kantooruren (024) 361 21 08 of mail naar rma@fm.ru.nl.
Wil je je direct inschrijven? Dit kan natuurlijk ook, vul dan het inschrijfformulier in.
“Hoe hard er ook geroepen wordt dat de wildste voorstellen welkom zijn, meestal zijn het toch de minder spannende ideeën die de volgende ronde halen.”
Simone Ritter,
Universitair hoofddocent Marketing en Innovatie
Wat leer je?
Organisaties besteden veel tijd en aandacht aan maatregelen om hun innovatievermogen te vergroten. Vaak wordt daarbij voorbijgegaan aan het stimuleren van creativiteit binnen de organisatie, terwijl elke innovatie het resultaat is van een creatief proces. Door het creatieve vermogen van medewerkers te vergroten, wordt ook de innovatiekracht van een organisatie versterkt.
Echter, vaak ontbreekt het aan de juiste randvoorwaarden om creativiteit effectief tot ontplooiing te brengen. Enerzijds komt dit door een beperkt inzicht in de psychologische processen die ten grondslag liggen aan creativiteit. Anderzijds is er te weinig zicht op de factoren die ervoor kunnen zorgen dat creativiteit bevorderd of belemmerd wordt binnen een organisatie.
In de opleiding Innoveren door Creatief Denken wordt wetenschappelijke kennis samengebracht in een toegankelijk overzicht, en diverse mythes over creativiteit en innovatie worden ontrafeld. In verschillende opdrachten ga je zelf aan de slag met de aangereikte stof om zo een beter inzicht te krijgen in de innovativiteit en creativiteit van je eigen organisatie.
Meer lezen over de opleiding Innoveren door Creatief Denken? Download dan de brochure.