Privacyverklaring - Facility Management, Service Centre
Deze privacyverklaring legt uit hoe het Service Centre van de Radboud Universiteit, onderdeel van de afdeling Facility Management (Campus & Facilities) met jouw persoonsgegevens omgaat. Voor welke doeleinden en op welke grondslagen dat gebeurt, hoe jouw persoonsgegevens worden verwerkt, welke rechten je hebt als jouw persoonsgegevens worden verwerkt en waar je met vragen of verzoeken over jouw privacy terecht kunt.
Het Service Centre hecht veel belang aan de privacy van zijn klanten. Hun persoonsgegevens zijn strikt vertrouwelijk en worden uitsluitend voor administratieve doeleinden door het Service Centre gebruikt. Persoonsgegevens worden in overeenstemming met wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens behandeld. Het Service Centre is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Verwerking persoonsgegevens: doelen en grondslagen
Het Service Centre verwerkt jouw persoonsgegevens omdat je gebruik maakt van de parkeerdienst. Om gebruik te maken van de parkeerdienst wordt er een overeenkomst, het parkeerabonnement met jou als klant afgesloten. Het parkeerabonnement is de grondslag voor verwerking van jouw persoonsgegevens. Klanten zijn: (1) personen met een actief parkeerabonnement en (2) personen die het parkeerabonnement beëindigen.
Overzicht van de persoonsgegevens die het Service Centre verwerkt voor een parkeerabonnement.
Administratieve doelen
- Voor-, achternaam, voorletters, geslacht en persoonsnummer van de Radboud Universiteit of Radboudumc met als doel jou te identificeren (bedrijfsmatig doel), contact met jou op de nemen (communicatiedoel), om facturen en incasso’s te sturen (financieel doel);
- Woonplaats met als doel om incasso’s te sturen (financieel doel);
- E-mailadres met als doel om contact met je op te nemen over betalingen of andere bijzonderheden met betrekking tot het parkeerabonnement (communicatiedoel);
- Financiële gegevens voor het opsturen incasso’s en voor onze financiële administratie;
- Telefoonnummer om contact met je op te nemen over o.a. betalingen (communicatiedoel);
Bedrijfsmatige doelen
- Campuskaart: om toegang te verlenen tot de parkeerterreinen. Jouw kentekenplaat wordt gekoppeld aan jouw campuskaart. Via geautomatiseerde kentekenplaatherkenning kun je (bij terreinen waar kentekenherkenning aanwezig is) in- en uitrijden zonder je campuskaart aan te bieden. Dit bevordert de doorstroom bij de parkeerterreinen. Bij geautomatiseerde kentekenplaatherkenning wordt een foto van jouw kenteken gemaakt. Inzittenden worden niet gefotografeerd.
- Campuskaart -niet op persoonsniveau- voor statistische doeleinden. Bij het in beeld brengen van de parkeerdruk worden voertuigen geteld die binnenkomen via een abonnement of voertuigen die binnenkomen zonder abonnement. De campuskaart wordt voor het tellen gebruikt. Bij het tellen is niet te zien van wie de campuskaart is.
Bewaartermijn persoonsgegevens
Voor bedrijven geldt een wettelijke bewaarplicht van financiële gegevens van zeven jaar. Dat is geregeld in de zogeheten ‘fiscale bewaarplicht’. De financiële administratie hanteert deze termijn van de Belastingdienst als uitgangspunt. De wettelijke bewaarplicht geldt ook voor klanten die het abonnement hebben opgezegd.
Verwerking bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens
Het Service Centre verwerkt geen bijzondere of gevoelige persoonsgegevens.
Delen van persoonsgegevens met derden
Het Service Centre verkoopt jouw gegevens niet aan derden en zal deze uitsluitend verstrekken aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die jouw gegevens verwerken in onze opdracht sluit het Service Centre een verwerkersovereenkomst die eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van jouw gegevens garandeert. Het Service Centre blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
Inzage, aanpassing of vernietiging van gegevens
Je hebt het recht om jouw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren ofte laten vernietigen. Daarnaast heb je het recht om jouw toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken, bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door het Service Centre en recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je via mijnprivacy [at] ru.nl een verzoek kunt indienen om jouw persoonsgegevens waarover het Service Centre beschikt, naar jou of een andere, door jou genoemde organisatie, te sturen. Wil je gebruik maken van jouw recht op bezwaar en/of recht op gegevensoverdraagbaarheid of heb je andere vragen/opmerkingen over de gegevensverwerking, stuur dan een gespecificeerd verzoek naar mijnprivacy [at] ru.nl. Het vernietigingsrecht strekt zich echter niet uit tot de financiële administratie van het Service Centre. De financiële administratie dient 7 jaren te worden bewaard.
Het Service Centre zal zo snel mogelijk, uiterlijk binnen vier weken, op jouw verzoek reageren. Indien je jouw toestemming voor de gegevensverwerking intrekt of bezwaar maakt tegen de verwerking van jouw gegevens, wordt jouw abonnement beëindigd omdat jouw persoonsgegevens nodig zijn voor deze dienstverlening.
Verzoeken met betrekking tot de hiervoor genoemde rechten probeert het Service Centre naar tevredenheid uit te voeren. Mocht dat niet lukken, dan kun je je wenden tot de Functionaris Gegevensbescherming (FG) van de Radboud Universiteit via: FG [at] ru.nl of je kunt je wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) (www.autoriteitpersoonsgegevens.nl).
Beveiliging persoonsgegevens
Het Service Centre neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met mijnprivacy [at] ru.nl.