Printen

Je kan overal op de campus printen, scannen en kopiëren - onafhankelijk van de ruimte of het gebouw waar je studeert of werkt. Je stuurt je printopdracht niet naar een bepaalde printer, maar zet je de printopdracht klaar in een wachtrij. Daarna kun je je printopdracht bij iedere printer ophalen. De printers zijn bij alle studielandschappen te vinden, en op de meeste verdiepingen staat er minstens één. De gebouwportier weet ook waar de printers in het betreffende gebouw te vinden zijn.

Studenten hebben de printapp KUARIO nodig om te printen. Bekijk hoe je de app installeert op de pagina Printapp KUARIO

Printen vanaf je Radboud beheerde (studie)werkplek

Om te printen vanaf een Radboud-beheerde werkplek (een vaste computer of laptop aangesloten op een Radboud docking station), volg je onderstaande stappen.

  • Op je computer, stuur de printopdracht(en) naar de printque ‘FollowMe’. Als je deze printer als standaard wilt instellen, volg je deze stappen:
     - Open via start (het Windows symbool) het configuratiescherm ‘Apparaten en printers’.  
     - Klik op ‘FollowMe op print.hosting.ru.nl’, en kies 'Als standaardprinter instellen'.
  • Log in bij een printer met je campuskaart, pincode of U, E, S of F nummer en RU-wachtwoord.
  • Druk op ‘SafeQ Print’.
  • Selecteer je printopdracht(en) of kies ‘Alles selecteren'.
  • Druk op de blauwe startknop van de printer.

Standaardprinter instellen

Je kunt de printserver van de universiteit ook als standaardprinter instellen, zodat je direct kan printen. Dit doe je door:

  • Het configuratiescherm ‘Apparaten en printers’ te openen;  
  • Met je rechtermuisknop te klikken op ‘FollowMe’ en 'als standaardprinter instellen' te kiezen.

Printen vanaf je eigen laptop

Op apparaten die niet worden beheerd door de Radboud Universiteit moet je ook ‘FollowMe’ als printerserver instellen om te kunnen printen. Bekijk hoe je dat doet op jouw apparaat. Zorg altijd dat je ingelogd bent op het ‘Eduroam’ netwerk met je inloggegevens van de Radboud Universiteit.

Heeft jouw apparaat een ander besturingssysteem (zoals Linux), gebruik dan de optie 'Web Upload' op https://printen.ru.nl. Daar log je in met je Radboud account en kun je vervolgens bestanden uploaden om af te drukken.

Printen vanaf mobiel of tablet

Je kunt ook vanaf je mobiele telefoon of tablet printen (alleen dubbelzijdig). Dit kan ook via de optie 'Web Upload' op https://printen.ru.nl

KUARIO app

Installeer de KUARIO app (Android en iOS)of ga naar https://printen.ru.nl (Let op! Je kunt deze pagina alleen openen op de campus als je verbonden bent met het wifi-netwerk Eduroam, of via vpn).

Help

Voor andere problemen met de printer (printen, scannen, kopiëren) of KUARIO, neem contact op met de helpdesk van Konica-Minolta:

+31 24 365 59 55
info [at] konicaminolta.nl (info[at]konicaminolta[dot]nl)
(bereikbaar op werkdagen 8.00 - 22.00)

Tot en met 12 januari 2024 kun je ook langskomen bij de Konica-Minolta servicebalie in de Universiteitsbibliotheek. Geopend: maandag - vrijdag tussen 11.00 en 15.00. 

Opheffing servicebalie UB 15 januari 2024
Vanaf 15 januari 2024 is deze servicebalie opgeheven en kun je met vragen voortaan terecht bij de helpdesk van Konica Minolta.