Radboud-account activeren
Om je account te activeren ontvang je vanzelf twee e-mails op je opgegeven privé e-mailadres. Dit is het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij Human Resources. Voor studenten wordt gebruik gemaakt van het e-mailadres uit Studielink.
In de eerste e-mail staat een voorstel voor je gebruikersnaam. In de tweede e-mail staan de activeringscode en de instructies om je account te activeren. De activeringscode is maar kort geldig, wacht dus niet te lang met de activatie.
Overgang naar één account
Sinds 2022 hebben alle medewerkers en studenten een Radboud-account. Voorheen waren er aparte accounts voor studenten (het S-nummer), werknemers (het U-nummer) of gasten (het E-nummer). Omdat we momenteel in een overgangssituatie zitten, kan het zijn dat je nog een oud account nodig hebt om in te loggen bij bepaalde apps of systemen.
Dit geldt niet voor medewerkers van CPO en het Donders Instituut. De toevoegingen donders.ru.nl en cpo.ru.nl blijven bestaan.
Icoontjes bij inlogschermen
Aan de icoontjes op inlogpagina's kun je zien met welk account je kunt inloggen: