Hulp bij huisvesting aanvragen

Internationale uitwisselings- en masterstudenten komen in aanmerking voor hulp bij het vinden van huisvesting door de Radboud Universiteit. Volg deze 3 stappen om hulp aan te vragen.

Stappenplan

  1. Stap 1: Vul het formulier Pre-Arrival Services in

    In het Pre-Arrival Services (PAS)-formulier kun je aangeven of je gebruik wilt maken van de hulp bij het vinden van huisvesting. Dit formulier is geïntegreerd in je online aanmelding bij de Radboud Universiteit en wordt na toelating geactiveerd. Je ontvangt een geautomatiseerde e-mail met een link naar het PAS-formulier.

    Deadline voor het indienen van het PAS-formulier: 1 juni (eerste semester) en 1 december (tweede semester).

    Inschrijfprocedure

  2. Stap 2: Ontvang een e-mail van de Radboud Universiteit

    Als we een geschikte accommodatie voor je hebben gevonden, nemen we per e-mail contact met je op. Over het algemeen worden kameraanbiedingen 1-2 maanden voor de start van het semester verstuurd. 

    Vergeet niet je mailbox, die je hebt gebruikt voor de online aanvraag voor hulp bij huisvesting, te controleren (ook een spamfolder), zodat je niets mist.

  3. Stap 3: Ga akkoord met een aanbod

    Afhankelijk van het type kameraanbieding gebruikt je je (book-your-room) voucher of stuur je een bevestigingsmail binnen 4 dagen.

    Belangrijk: Als wij je een kameraanbod kunnen doen (en je hebt op tijd je aanvraag voor huisvestingsassistentie ingediend), dan krijgen studenten in mei tot juli een aanbod toegestuurd, die in het eerste semester beginnen. Studenten die in het tweede semester beginnen, kunnen het aanbod dan in december of januari verwachten. 

    Hou er ook rekening mee dat je meteen je huur vooruit moet betalen en dat sommige verhuurders wel 3 maanden huur van tevoren willen ontvangen.

Houd rekening met:

  1. Eerstejaars internationale uitwisselings- en Master studenten van de Radboud Universiteit kunnen hulp aanvragen bij het vinden van gemeubileerde woonruimte als ze in het buitenland wonen. 
  2. We kunnen alleen woonruimte aanbieden aan uitwisselings- en Masterstudenten als ze voor het eerst arriveren in Nederland. Bachelor en Pre- Master studenten kunnen meedoen aan de SSH& loterij, nadat ze hun toelatingsbrief (de mail daarover heeft als onderwerp: 'Besluit over je verzoek tot toelating bij de Radboud Universiteit') hebben ontvangen.
  3. In aanmerking komen voor woonbegeleiding betekent niet dat je automatisch een kameraanbod krijgt, want de door de Radboud Universiteit bemiddelde studentenhuisvesting is beperkt.
  4. Radboud Universiteit kan niet niet garanderen dat ze huisvesting vindt voor studenten die met partner en/of familie komen. Maar geef dit wel aan in het PAS form. Let op als je aangeeft dat je met partner of familie komt, dan bemiddelt de universiteit alleen voor deze samenstelling en niet een individuele kamer.
  5. Huisdieren zijn niet toegestaan. 
  6. Huisvesting aangeboden door de Radboud Universiteit is voor de gehele studieperiode, zoals aangegeven bij de eerste inschrijving. Daarna moet je zelf op zoek naar andere woonruimte. 
  7. Huisvestingscontracten hebben een vaste looptijd. Er is geen verlenging mogelijk na de einddatum van je huisvestingscontract. Exchange studenten die langer willen blijven dan het eerste semester hebben toestemming nodig van de facultaire coördinator. De faculteit neemt dan contact op met de huisvestingsafdeling of er een nieuwe kamer beschikbaar is. Let op je kunt dan dus niet in dezelfde kamer blijven wonen en zult moeten verhuizen naar een ander pand. 
    Je krijgt slechts één woningaanbod. Als je ons woonaanbod niet accepteert of niet op tijd reageert op onze e-mail, kunnen we je geen ander aanbod doen.
  8. Je kunt een gereserveerde kamer niet meer veranderen.
  9. SSH& huisvesting is niet beschikbaar voor studenten die 30 jaar of ouder zijn. 
  10. Voor studenten die 30 jaar of ouder zijn, doet de Radboud Universiteit zijn best om ze te plaatsen bij een andere kameraanbieder. Let wel, de meeste kameraanbieder bieden een vast contract aan van 1 jaar.  

Heb je vragen over de procedure voor het aanvragen van hulp bij het vinden van huisvesting? Neem dan contact op met housing [at] ru.nl (housing[at]ru[dot]nl).

Meer informatie over de voorwaarden van deze service