Meerdere accounts

Het kan voorkomen dat je meerdere accounts hebt. Zo heb je een ander account als student, en een ander account als werknemer.

De universiteit is bezig met de overgang van meerdere accounts per persoon naar één account per persoon.

Als je momenteel meerdere accounts hebt, betekent dit voor jou het volgende:

  • Het eerste account dat je hebt gekregen is je Radboud-account. Dit noemen we het hoofdaccount. Je Radboud-account en je Radboud e-mailadres zijn gelijk: voornaam.achternaam [at] ru.nl (voornaam[dot]achternaam[at]ru[dot]nl). Afhankelijk van de rol is het account gekoppeld aan een U-, S- of E-nummer.
  • Elk extra account is een secundair account. Door in te loggen op account.ru.nl kun je zien of het account het hoofdaccount is. Klik na het inloggen op 'Mijn Profiel'. Deze knop is het icoontje van een poppetje rechtsboven op het scherm.
  • Jouw hoofdaccount geeft toegang tot de mail en jouw persoonlijke mappen. Je hebt dus maar één mailbox/agenda. En je hebt maar één persoonlijke map.
  • Het secundaire account is mogelijk nodig voor een aantal voorzieningen, zoals: Brightspace, Ans en Osiris.
  • De icoontjes op de inlogpagina’s van de ICT-diensten van de Radboud Universiteit geven aan op welke manier je kunt inloggen:
    • Het @-icoon betekent inloggen met jouw Radboud-account.
    • Het USEZ-icoon betekent inloggen met jouw U-, S-, E- or Z-nummer.
  • Jouw secundaire account kan niet omgezet worden naar een hoofdaccount. 

Contact

(024 - 36) 22222