Wifi op de campus kan om verschillende redenen niet of slecht bereikbaar zijn. Als je geen verbinding krijgt terwijl je dat normaal gesproken wel hebt, kan dat aan een storing of onderhoud liggen. Bekijk de systeemmeldingen. Als jouw storing niet vermeld staat, meld deze bij de ICT Helpdesk.
Als je slecht bereik hebt, kan dat komen doordat je:
- Buiten bereik bent van een wifipunt. Als je geen verbinding krijgt op een nieuwe plek, ben je misschien buiten bereik van een wifipunt. Probeer het op een andere plek.
- Laptop na slaapstand of stand-bymodus staat. Je laptop kan in slaapstand of stand-bymodus de verbinding met Eduroam verbreken. Herstart je laptop om de verbinding te herstellen.
- Problemen met hebt met je instellingen. Soms is het nodig de oude verbinding te verwijderen en deze opnieuw te installeren. Bekijk de handleiding wifi-verbinding opnieuw instellen.
- Je hebt een Windows update nodig. Als je niet de juiste versie hebt kun je dit op een aantal manieren merken: het eduroam-netwerk is niet zichtbaar, tijdens inloggen wordt het wachtwoordveld telkens leeggemaakt of je krijgt de melding 'could not connect'.
Als je wifi slecht blijft, kun je dit melden.