Ga naar de inhoud
Studiegidsen
Faculteit der Medische Wetenschappen, 2017-2018
English
Studentenportal
Zoek in de site...
Zoeken
Zoeken
Onderwerp
Medewerkers
MENU
Home
Bachelor
Bachelor
Biomedische Wetenschappen
Biomedische Wetenschappen
Voorwoord
Algemene informatie
Algemene informatie
Uitgangspunten
Onderwijsvormen
Toelating
Adviesboekenlijst en overige benodigdheden
Overzicht BMW jaar 1
Overzicht BMW jaar 1
Bindend studieadvies in het eerste jaar
Overzicht BMW jaar 2
Overzicht BMW jaar 3
Minoren
Minoren
MED-MIN01: Efficacy and safety of drugs
MED-MIN02: Visualizing health and disease
MED-MIN03: Translational cardiovascular research
MED-MIN04: Cancer mechanisms and Immune defense
MED-MIN05: Moving questions: introduction to CHMS
MED-MIN06: Global health & infectious diseases
MED-MIN08: Res.techn.; cancer, immunology,diagnost.
MED-MIN09: Novel therapeutics in person.health care
MED-MIN10: Diagnostics & mol.res. in kidney disease
MED-MIN11: Clinical research: principles & practice
MED-MIN12: Health technology innovation & assessm.
MED-MIN13: Medical biotechn.towards clinical pract.
MED-MIN14: Neuroscience of stress-related psychopat
MED-MIN16: Translational neuroscience
MED-MIN17: Biomedical Research Methods
MED-MIN18: Novel diagn. & therapeut. in Hemato-Onc.
MED-MIN19: Clinical Exercise Physiology
MED-MIN20: Responsible research and innovation
MED-MIN21: Breast cancer; biology, treatm., patient
MED-MIN22: Hemostasis; a delicate balance
MED-MIN23: Pediatric Infectious Diseases & Immunity
MED-MIN24: Metabolic Syndrome vs Renal Horsepower
MED-MIN25: Better doctors, better patients & decis.
MED-MIN26: Challenges of integr. com.-based healthc
MED-MIN27: Genomics research – f.molecule to popu
MED-MIN28: Human embryology in perspective
MED-MIN29: Infectious Disease Epidemiology & Prev.
Woensdagcursussen
Woensdagcursussen
MED-B3KOB: Advanced data analysis and programming
MED-B3KOE: Science in action, philosophy &Dyn.of Sc
MED-B3KOF: Translating animal res.into clin.benefit
MED-B3KOG: Popular science writing
MED-B3KOH: Consultancy
MED-B3WI
Bachelorstage
Bachelorstage
MED-B3WR:
Procedures
Procedures
Algemene procedures
Infectiepreventie en vaccinatie
Studeren in het buitenland
Aanwezigheid en aanmelding onderwijs
Aanmelden en afmelden voor (herhaal)tentamens
Examencommissie
Contact
Contact
Studentenbegeleiding
Studenten InformatiePunt / e-StIP / Studievoortgangsadministratie
Extra informatie
Extra informatie
Radboud Honours Academy
Pre-master en master BMS
Geneeskunde
Geneeskunde
Voorwoord
Hoofdstuk 1: Curriculum 2015
Hoofdstuk 1: Curriculum 2015
1.1 Uitgangspunten Curriculum 2015
1.2 Programma Curriculum 2015
1.3 Studeren in Curriculum 2015
1.4 Wie studeert in Curriculum 2015
1.5 Toetsing
Hoofdstuk 2: Praktische zaken onderwijs jaar 1 t/m 3
Hoofdstuk 2: Praktische zaken onderwijs jaar 1 t/m 3
2.1 Praktische zaken jaar 1 en 2
2.1 Praktische zaken jaar 1 en 2
2.1.1 Onderwijsvormen
2.1.2 Adviesboekenlijst eerste en tweede jaar bachelor GNK en BMW in 2017-2018
2.1.3 Onderwijsmateriaal / overige studiebenodigdheden Curriculum 2015
2.1.4 Aanwezigheid en aanmelding Curriculum 2015
2.3 Praktische zaken algemeen
2.3 Praktische zaken algemeen
2.3.1 Toelating tot de propedeuse
2.3.3 Toelating tot de klinische fase
2.3.4 StIP en E-StIP
2.3.5 Studieadviseurs
2.3.6 Locaties
2.3.7 Vaccinaties en Screening
2.3.8 ICT voorzieningen
2.3.10 Huisreglement / Gedragsregels
Hoofdstuk 3: Onderwijs jaar 1, 2 en 3 - bachelor
Hoofdstuk 3: Onderwijs jaar 1, 2 en 3 - bachelor
3.1 Overzicht eerste studiejaar bachelor (B1)
3.2 Overzicht tweede studiejaar bachelor (B2)
3.3 Klinische minoren
3.3 Klinische minoren
MED-MINK01: Medical Humanities: mens in geneeskunde
MED-MINK02: Waarneming en motoriek: een neurowetenschappelijk perspectief
MED-MINK03: Klinische diagnostiek in de oncologie, een multidisciplinaire aanpak
MED-MINK04: Neurorevalidatie
MED-MINK05: Bloeddruk hoog, bloeddruk laag
MED-MINK06: Kwaliteit van leven in de pijn en palliatieve geneeskunde
MED-MINK07: Klinische immunologie: puzzelen van bench tot bedside
MED-MINK08: Evidence-based surgical innovations
MED-MINK09: Het fascinerende brein; een multidisciplinaire verdieping in de pathologie van de hersenen
MED-MINK10: Hart in nood
MED-MINK11: Anemie: Kliniek en Onderzoek
MED-MINK12: Beloftes van Vroege Diagnose en Gerichte Therapie
MED-MINK13: Beter beslissen is beter dokteren
MED-MINK14: PAST TO FUTURE: medisch leiderschap
MED-MINK15: Clinical genomics: Geneeskunde begint met GEN
MED-MINK16: Principles and practice of infectious diseases
MED-MINK17: Hulpeloze Hulpzoekers en Zorgwekkende Zorgmijders, kwetsbare groepen in de gezondheidszorg
MED-MINK18: Klinische Farmacologie en Toxicologie
MED-MINK19: Het kind in nood van klein tot groot
MED-MINK20: Snijdende specialismen
3.4 Research Minoren
3.4 Research Minoren
MED-MIN01: Efficacy and safety of drugs
MED-MIN02: Visualizing health and disease
MED-MIN03: Translational cardiovascular research
MED-MIN04: Cancer mechanisms and Immune defense
MED-MIN05: Moving questions: introduction to CHMS
MED-MIN06: Global health & infectious diseases
MED-MIN08: Res.techn.; cancer, immunology,diagnost.
MED-MIN09: Novel therapeutics in person.health care
MED-MIN10: Diagnostics & mol.res. in kidney disease
MED-MIN11: Clinical research: principles & practice
MED-MIN12: Health technology innovation & assessm.
MED-MIN13: Medical biotechn.towards clinical pract.
MED-MIN14: Neuroscience of stress-related psychopat
MED-MIN16: Translational neuroscience
MED-MIN17: Biomedical Research Methods
MED-MIN18: Novel diagn. & therapeut. in Hemato-Onc.
MED-MIN19: Clinical Exercise Physiology
MED-MIN20: Responsible research and innovation
MED-MIN21: Breast cancer; biology, treatm., patient
MED-MIN22: Hemostasis; a delicate balance
MED-MIN23: Pediatric Infectious Diseases & Immunity
MED-MIN24: Metabolic Syndrome vs Renal Horsepower
MED-MIN25: Better doctors, better patients & decis.
MED-MIN26: Challenges of integr. com.-based healthc
MED-MIN27: Genomics research – f.molecule to popu
MED-MIN28: Human embryology in perspective
MED-MIN29: Infectious Disease Epidemiology & Prev.
3.5 Het Vrije Keuze Onderdeel (VKO)
Hoofdstuk 4: Onderwijs jaar 4, 5 en 6 - master
Hoofdstuk 4: Onderwijs jaar 4, 5 en 6 - master
4.1 Uitgangspunten en doelstellingen van de klinische fase
4.2.1 Overzicht van de inhoud
4.2.2 Soorten blokken, soorten stages en contacturen
4.3 Onderwijsvormen
4.4 Begeleiding tijdens de klinische fase
4.4 Begeleiding tijdens de klinische fase
4.4.1 Algemeen
4.4.2 Stagecoördinator
4.4.3 Episodecoördinator
4.4.4 Coassistentenopleider
4.4.5 Coassistentenbegeleider
4.4.6 Affiliatiecoördinator
4.4.7 Docentmentor
4.4.8 Klinisch docent
4.4.9 Begeleiding door de onderwijsorganisatie
4.5 Onderwijsmaterialen
4.5 Onderwijsmaterialen
4.5.1 Episodeboeken, Blackboard en Internet
4.5.2 Benodigdheden
4.6 Stagelocaties
4.7 Onderwijsperioden
4.8 Werktijden
4.9 Wet- en regelgeving
4.9 Wet- en regelgeving
4.9.1 Landelijke richtlijnen positie coassistenten
4.9.2 De Wet Beroepen Individuele Gezondheidszorg (BIG)
4.9.3 Informatie over de Wet op de Geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO)
4.9.4 Raamplan van de artsopleiding
4.9.5 Inspectie Gezondheidszorg: VWS brochure Seksuele intimidatie door hulpverleners
4.9.6 Verzekeringen
4.9.7 ARBO zorg voor coassistenten
4.10 Organisatie algemeen
4.10 Organisatie algemeen
4.10.1 Organisatie algemeen
4.10.2 Onderwijs Management Team
4.10.3 Commissies
4.10.4 Systematiek van de interne kwaliteitszorg
4.10.5 Externe kwaliteitszorg
4.11 Aanmelding en indeling
4.11 Aanmelding en indeling
4.11.1 Regeling verdeling coassistentplaatsen
4.11.2 Instroom in de klinische fase
4.11.3 Verdeling plaatsen per coassistentschap
4.11.4 Plaatsverdeling OWL, senior en extramurale coassistentschappen
4.11.5 Regeling bij bijzondere omstandigheden
4.11.6 Tegemoetkoming reiskosten
Hoofdstuk 5: Toetsing en examens
Hoofdstuk 5: Toetsing en examens
5.1 Soorten examens, tentamens en toetsen
5.1 Soorten examens, tentamens en toetsen
5.1.1 Wetgeving over opleidingen en examens
5.1.2 Vormen van toetsing en beoordeling jaar 1
5.1.3 Vormen van toetsing en beoordeling jaar 3 tm 6
5.1.4 Examens
5.2 De voortgangstoets
5.3 Data
5.3 Data
5.3.1 Toetsen
5.3.2 Examens
5.4 Vereisten voor examens
5.4 Vereisten voor examens
5.4.1 Vereisten, algemeen
5.4.2 Vereisten voor de propedeuse
5.4.4 Vereisten voor het Master / artsexamen
5.5 Bijzondere regelingen
5.5 Bijzondere regelingen
5.5.1 Bijzondere persoonlijke omstandigheden
5.5.2 Bijzondere regelingen
5.6.3 Aanvraagprocedure
5.6 Locaties
5.7 Aanmeldingen
5.7 Aanmeldingen
5.7.1 Toetsen
5.7.2 Uitslag examens
5.8 Herhaaltentamens
5.8 Herhaaltentamens
5.8.1 Regeling
5.8.2 Procedure aanmelding herhaaltoetsen
5.9 Regels rondom bekendmaking tentamenuitslag jaar 3 tm 6
5.9 Regels rondom bekendmaking tentamenuitslag jaar 3 tm 6
5.9.1 Vaststelling en bekendmaking tentamenuitslag jaar 3 tm 6
5.9.2 Inzagerecht jaar 3
5.10 Cum laude en Summa Cum Laude
5.11 Fraude
5.12 Beroepsregeling
5.13 Examencommissie
Hoofdstuk 6: Begeleiding en administratie
Hoofdstuk 6: Begeleiding en administratie
6.1 Onderwijs- en studentenzaken Radboudumc
6.1 Onderwijs- en studentenzaken Radboudumc
6.1.1 Studenten Informatiepunt / E-StIP / Studievoortgangsadministratie
6.1.2 Studeren in het buitenland en Radboudumc International Office
6.1.3 Radboud Honours Academy
6.1.4 Bindend Studieadvies
6.1.5 Studievertraging
6.1.6 Commissie Professioneel Gedrag
6.1.7 Studiebegeleiding
6.1.8 Meldingsregeling seksuele intimidatie studenten Geneeskunde
6.2 Studentenzaken Radboud Universiteit Nijmegen
6.2 Studentenzaken Radboud Universiteit Nijmegen
6.2.1 Dienst Studentenzaken
6.2.2 Studentenstatuut voor studenten van de Radboud Universiteit Nijmegen
6.3 Stichting Nijmeegs Universiteitsfonds (SNUF)
6.4 Studenten en RSI
Hoofdstuk 7: Studentenorganisaties
Hoofdstuk 7: Studentenorganisaties
7.1 BeGIN – Introductiecommissie
7.2 Studenten Organisatie voor Onderwijs en Studie (SOOS)
7.3 Medische Faculteits Vereniging Nijmegen (MFVN)
7.4 IFMSA-Nijmegen
7.5 Ko-Raad
7.6 Stichting Medisch Interfacultair Congres (MIC)
7.7 Stichting Hippocrates College Noviomagensis
7.8 Overige studentenorganisaties
Hoofdstuk 8: Radboud Universiteit Nijmegen en Radboudumc
Hoofdstuk 8: Radboud Universiteit Nijmegen en Radboudumc
8.1 Geschiedenis Radboud Universiteit Nijmegen
8.2 Universitaire bestuursstructuur
8.3 Universitaire voorzieningen
8.3 Universitaire voorzieningen
8.3.1 Universiteitsbibliotheek
8.3.2 Radboud International
8.3.3 Radboud in'to Languages
8.3.4. Academisch Schrijfcentrum Nijmegen
8.3.5 ICT Servicecentrum
8.3.6 Studentenkerk
8.4 Radboudumc
8.4 Radboudumc
8.4.1 Historie
8.4.1 Historie
8.4.2 Raad van Bestuur Radboudumc
8.4.3 Radboud Health Academy
8.4.4 Onderwijs Management Team
8.4.5 Ondersteuning Academische Opleidingen (voorheen OIO)
8.4.6 Opleidingscommissie
8.4.7 Examencommissie
8.5 Facultaire voorzieningen
8.5 Facultaire voorzieningen
8.5.1 Bibliotheek Medische Wetenschappen
8.5.2 Computervoorzieningen
8.5.3 Museum voor Anatomie en Pathologie
Hoofdstuk 9: Voorzieningen aan de Radboud Universiteit
Tandheelkunde
Tandheelkunde
Voorwoord
Inhoud
Inhoud
Praktische zaken
Curriculum Tandheelkunde Nijmegen
Beschrijving van het onderwijsprogramma
Praktische zaken
Praktische zaken
Praktische zaken
Tandheelkunde Studenten Informatiepunt (T-StIP)
Studieadviseur
Locaties
ICT-voorzieningen voor studenten
Melding afwezigheid
Inschrijving en indeling in onderwijsblokken
Procedure aanmelding examens
Extra faciliteiten voor studenten
Studeren in het buitenland
Studiebenodigdheden en studiekosten
Boekenlijst Tandheelkunde 2017-2018
Wat te doen bij problemen in het onderwijs?
Curriculum Tandheelkunde Nijmegen
Curriculum Tandheelkunde Nijmegen
Bachelor en Master opleidingen
Geconcentreerde opleiding Tandheelkunde voor artsen (TOVA)
Visie en Mission Statement
Karakteristieken van het curriculum
Betekenis afzonderlijke cijfers van blokcoderingssysteem
Toelichting op de blokomschrijvingen
Post-Academisch Onderwijs Tandheelkunde (PAOT)
Beschrijving van het onderwijsprogramma
Beschrijving van het onderwijsprogramma
Ademhaling en circulatie
Hoofd en hals 1
Beweging, zenuwstelsel en locale anesthesie (Beweging)
Oriëntatie op opleiding en beroep
Tandheelkundige gezondheidszorg in teams
Restauratie van gebitselementen 1
Cariologie
Paradontium 1
Röntgenologie
Wetenschappelijke basisvaardigheden 1
Communicatie met en rond patiënten 1
Professionele ontwikkeling 2
Vrije keuze 1
Ontsteking en infecties (medisch 1)
Restauratie van gebitselementen 2
Parodontium 2
Functie en functieherstel 2
Lichaamsgroei, gelaatsgroei en gebitsontwikkeling (groei 1)
Intergrale zorg 1: diagnostiek, behandelplanning en preventie (integrale zorg 1)
Wetenschappelijke basisvaardigheden 2B (wetenschap 2B)
Communicatie met en rond patiënten 2 (communicatie 2)
Professionele ontwikkeling 3 (ontwikkeling 3)
Hormonen, darmstelsel, genetica en urogenitaal stelsel (Medisch 2)
Hoofd en hals 2 (hoofd-hals 2)
Endodontium 1 (Endo 1)
Parodontium 3
Functieherstel bij edentaten (edentaten)
Functie en functieherstel 3 (Functieherstel 3)
Toegepaste groei en ontwikkeling (Groei 2)
Pijn
Integrale zorg 2: eenvoudige behandeling (Integrale zorg 2)
Wetenschappelijke basisvaardigheden 3 (Wetenschap 2B)
Tandheelkundige gezondheidszorg, structuur, organisatie en team (Gezondheidszorg 2)
Professionele ontwikkeling 4 (Ontwikkeling 4)
Profieloriëntatie
Algemeen medische problematieken in relatie tot het hoofd-hals gebied (Hoofd-hals 3)
Klinische cariologie (cariologie)
Parodontium 4 (Paro 4)
Functie en functieherstel 5 (Functieherstel 5)
Functie en functieherstel 4 (Functieherstel 4)
Intern coschap mond-, kaak- en aangezichtschirurgie in het Radboudumc (MKA-intern)
Orthodontie: behandelingsplanning en praktische toepassingen (Ortho)
Endodontium 2 (Endo 2)
Kind en jongeren (Jeudigen)
Integrale tandheelkunde (Integrale zorg 3)
Wetenschappelijke vaardigheden: klinische besliskunde (Besliskunde)
Wetenschappelijke vaardigheden 4: methodologie 2 (Wetenschap 4)
Professionele ontwikkeling 5 (Ontwikkeling 5)
Medisch-tandheelkundige interactie (Medisch 3)
Hoofd en hals vanuit multidisciplinair perspectief (Hoofd-hals 4)
Functie en functieherstel 6 (functieherstel 6)
Beeldvormende diagnostiek (Beeldvorming)
Capita: medisch/technische vernieuwingen in de tandheelkunde (Capita)
Integrale tandheelkunde: kinderen (integraal kinderen)
Integrale tandheelkunde: volwassenen (integrale zorg 4)
Wetenschappelijke vaardigheden 5 (wetenschap 5)
Vestiging, praktijkvoering/organisatie en team (Praktijkvoering)
Professionele ontwikkeling 6 (ontwikkeling 6)
Vrije keuze (keuze 2)
Profiel chirurgisch: kliniek 2
Profiel kind & ontwikkeling: kliniek 2
Profiel reconstructief: kliniek 2
Extern coschap mond-, kaak-, en aangezichtschirurgie (MKA-extern)
Integrale tandheelkunde in teamverband (integraal team)
Integrale tandheelkunde: kwetsbare ouderen (integraal ouderen)
Wetenschappelijke vaardigheden 6: onderzoeksstage (Wetenschap 6)
Algemene informatie voor (aankomende) studenten
Algemene informatie voor (aankomende) studenten
Algemene informatie voor (aankomende) studenten
Organisatie afdeling Tandheelkunde
Organisatie afdeling Tandheelkunde
Functionele en operationele structuur afdeling Tandheelkunde
Dagelijks Bestuur Tandheelkunde
Hooglerarenraad
Opleidingsdirecteur
Tandheelkundig StudentenOverleg (TSO)
Vakgroepen afdeling Tandheelkunde
Mond-, Kaak- en Aangezichtschirurgie
Onderwijspraktijk en Klinieken
Contactinformatie portiersdienst en behandelzalen
Onderwijsondersteuning
Overige ondersteunende diensten
Belangrijke commissies in de onderwijsorganisatie
Belangrijke commissies in de onderwijsorganisatie
Belangrijke commissies in de onderwijsorganisatie
Onderwijs Management Team Tandheelkunde (OMTT)
Opleidingscommissie (OLC)
Examencommissie
Blokcommissies
Commissie Bindend Studieadvies
Bijlagen
Bijlagen
Bijlagen
Taken van blokcoördinator tandheelkunde
Procedure blokevaluaties
Blokcoördinatoren en plaatsvervangers Tandheelkunde in 2017-2018 (concept)
Gedragsregels voor studenten Tandheelkunde
ICT - Gedragsreglement
Onderwijs- en Examenregeling (OER)
Regels en richtlijnen voor tentamens en examens
Infectiepreventieprotocollen
Calamiteiteninformatie
Vakkenindex
Docentenindex
Master
Studiegids Faculteit der Medische Wetenschappen
›
Bachelor
›
Geneeskunde
›
Hoofdstuk 3: Onderwijs jaar 1, 2 en 3 - bachelor
›
3.4 Research Minoren
›
MED-MIN20: Responsible research and innovation
MED-MIN20: Responsible research and innovation
Responsible research and innovation
Navigatie
3.4 Research Minoren
MED-MIN01: Efficacy and safety of drugs
MED-MIN02: Visualizing health and disease
MED-MIN03: Translational cardiovascular research
MED-MIN04: Cancer mechanisms and Immune defense
MED-MIN05: Moving questions: introduction to CHMS
MED-MIN06: Global health & infectious diseases
MED-MIN08: Res.techn.; cancer, immunology,diagnost.
MED-MIN09: Novel therapeutics in person.health care
MED-MIN10: Diagnostics & mol.res. in kidney disease
MED-MIN11: Clinical research: principles & practice
MED-MIN12: Health technology innovation & assessm.
MED-MIN13: Medical biotechn.towards clinical pract.
MED-MIN14: Neuroscience of stress-related psychopat
MED-MIN16: Translational neuroscience
MED-MIN17: Biomedical Research Methods
MED-MIN18: Novel diagn. & therapeut. in Hemato-Onc.
MED-MIN19: Clinical Exercise Physiology
MED-MIN20: Responsible research and innovation
MED-MIN21: Breast cancer; biology, treatm., patient
MED-MIN22: Hemostasis; a delicate balance
MED-MIN23: Pediatric Infectious Diseases & Immunity
MED-MIN24: Metabolic Syndrome vs Renal Horsepower
MED-MIN25: Better doctors, better patients & decis.
MED-MIN26: Challenges of integr. com.-based healthc
MED-MIN27: Genomics research – f.molecule to popu
MED-MIN28: Human embryology in perspective
MED-MIN29: Infectious Disease Epidemiology & Prev.