6.2.1 Dienst Studentenzaken

Een belangrijke voorziening voor alle studenten is de Dienst Studentenzaken. Hier vind je onder andere: de Centrale Studentenadministratie, studentendecanen, studentenpsychologen, de studiekeuze- en loopbaanadviseur, informatie over studeren met een lichamelijke functiebeperking, chronische ziekte of dyslexie, het Noodfonds, en het Studiekeuze- en loopbaancentrum. Heb je vragen over je inschrijving aan de universiteit of loop je vast in je studievoortgang? Wil je meer weten over regels op het gebied van studiefinanciering of ben je op zoek naar studentencultuur? De medewerkers van de Dienst Studentenzaken zijn er om jou op weg te helpen.

De centrale ingang van de Dienst Studentenzaken wordt gevormd door de Centrale Studentenbalie. Hier kun je een afspraak maken of je aanmelden voor een training strategisch studeren of zelfmanagement. Verder kun je bij de Centrale Studentenbalie terecht voor alle vragen over je in- of uitschrijving aan de Radboud Universiteit Nijmegen, over Studielink, voor informatie en aanvraag van het Afstudeer- of het Noodfonds, voor melding van studievertraging wegens bijzondere omstandigheden, voor basisinformatie over studiefinanciering en voor diverse folders, formulieren en brochures. Ook de helpdeks voor de studentenportal is ondergebracht bij de Centrale Studentenbalie van Studentenzaken.

Voor meer informatie: ru/dienst studentenzaken