8.3.1 Universiteitsbibliotheek

De Universiteitsbibliotheek Nijmegen (UBN) bestaat uit de Centrale Bibliotheek (Erasmuslaan 36) en drie facultaire locaties waaronder de Bibliotheek Medische Wetenshappen aan het Geert Grooteplein. In laatstgenoemde locatie vind je boeken en tijdschriften met wetenschappelijke informatie op het (Bio)Medisch vakgebied. Boeken lenen is gratis. Je studentenkaart is je lenerspas. Je kunt gebruik maken van individuele- en groepswerkplekken met en zonder pc. De Medische Bibliotheek is open van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. In tentamenperiodes is de bibliotheek ook 's avonds open.
Digitale wetenschappelijke literatuur en de zoeksystemen van de Universiteitsbibliotheek zijn op de campus vrij toegankelijk. Werk je thuis of in het buitenland dan wordt gevraagd om in te loggen. Dat doe je met je studentnummer en wachtwoord. De digitale bibliotheek is op die manier 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar vanaf alle pc's met een internetverbinding.

Meer informatie over de bibliotheeklocaties op de campus en de dienstverlening van de Universiteitsbibliotheek vind je op ru/ubn.