8.3.6 Studentenkerk

De Studentenkerk is een open huis waar je terecht kunt met je vragen, ideeën, suggesties of als je moeilijkheden ondervindt in je leven. Er is meestal een pastor aanwezig die tijd heeft en kan luisteren. Natuurlijk kun je ook een afspraak maken op het secretariaat. Medestudenten kun je ontmoeten, overdag en vooral in de avond, in de huiskamer en/of in de vele gespreksgroepen en cursussen. De activiteiten vind je bij elkaar gezet in ons programmaboekje en op de website. Het secretariaat is geopend van maandag t/m donderdag van 9.00 tot 17.00uur, vrijdag tot 15.00 uur.

Adres: Erasmuslaan 9A, tel. 024-3619188, e-mail adres info@studentenkerk.ru.nl.

Op maandag en dinsdag wordt er vanaf 16.00 uur gekookt, gegeten, gepraat, een spel of andere activiteit gedaan in de Huiskamer. Het is er altijd gezellig. De organisatie is volledig in handen van studenten. Elke woensdag gebeurt hetzelfde onder de naam Meet and Eat en is de voertaal Engels. Zie facebook/studentenhuiskamer.

We hebben een prachtige tuin, een keuken, een stiltecentrum, een kerkelijke ruimte en een speciaal ingerichte gebedsruimte voor moslimstudenten, met twee gescheiden wasruimtes. Je kunt in ons gebouw ook piano spelen of een krant lezen. Ook kun je werken in de moestuin.

Zondags van begin september tot begin juli is er op de Erasmuslaan 9A een kerkelijke viering om 11.00 uur. Deze diensten zijn oecumenisch: een protestantse of katholieke pastor gaat voor. Voor buitenlandse studenten en anderen is er het gehele jaar, dus ook in de vakanties,  om 17.00 uur een eucharistieviering in het Engels.
Meer informatie op de website ru/studentenkerk of op facebook/studentenkerk.