Inleiding
De opleiding Communicatiewetenschap biedt de masteropleiding Communicatiewetenschap aan met daarbinnen de specialisaties:
Commerciële communicatie
Je bestudeert hoe consumenten door reclame en marketingcommunicatie worden beïnvloed en de rol die consumptiecultuur daarbij speelt. Je leert commerciële vraagstukken uit de praktijk wetenschappelijk te onderzoeken en de resultaten te vertalen naar praktijkgerichte oplossingen.
(Pro)sociale communicatie
Je bestudeert hoe media en communicatie kunnen bijdragen aan het welzijn van mensen en de maatschappij. Je leert hoe mediaboodschappen ingezet kunnen worden om mensen bijvoorbeeld gezonder, gelukkiger, duurzamer, weerbaarder, of socialer te maken.
Informatiemarketing
Je bestudeert hoe organisaties media en communicatie kunnen inzetten om mensen succesvol te informeren. Dat doe je tegen de achtergrond van de huidige informatie-explosie: een stortvloed van mediaboodschappen waar we de laatste jaren getuige van zijn.
Journalistiek en nieuwsgebruik
Je bestudeert de dynamische relatie tussen journalistiek en samenleving in tijden van veranderingen en leert hoe je nieuwsproducenten advies kunt geven welke strategieën zij in kunnen zetten om mensen succesvol te bereiken.
Programma op maat
Je stelt je eigen programma samen op basis van alle cursussen die binnen de masteropleiding Communicatiewetenschap worden aangeboden. Daardoor kun je een studieprogramma samenstellen dat precies aansluit bij jouw persoonlijke wensen en ambities.