Ga naar de inhoud
Studiegidsen
Faculteit der Medische Wetenschappen, 2018-2019
English
Studentenportal
Zoek in de site...
Zoeken
Zoeken
Onderwerp
Medewerkers
MENU
Home
Bachelor
Bachelor
Biomedische Wetenschappen
Biomedische Wetenschappen
Voorwoord
Algemene informatie
Algemene informatie
Uitgangspunten
Onderwijsvormen
Toelating
Adviesboekenlijst en overige benodigdheden
Overzicht BMW jaar 1
Overzicht BMW jaar 1
Bindend studieadvies in het eerste jaar
Overzicht BMW jaar 2
Overzicht BMW jaar 3
Minoren
Minoren
MED-MIN01: Efficacy and safety of drugs
MED-MIN02: Visualizing health and disease
MED-MIN03: Translational cardiovascular research
MED-MIN04: Cancer mechanisms and Immune defense
MED-MIN05: Moving questions: introduction to CHMS
MED-MIN06: Global health & infectious diseases
MED-MIN08: Res.techn.; cancer, immunology,diagnost.
MED-MIN09: Novel therapeutics in person.health care
MED-MIN10: Diagnostics & mol.res. in kidney disease
MED-MIN11: Clinical research: principles & practice
MED-MIN12: Health technology innovation & assessm.
MED-MIN13: Medical biotechn.towards clinical pract.
MED-MIN14: Neuroscience of stress-related psychopat
MED-MIN16: Translational neuroscience
MED-MIN17: Biomedical Research Methods
MED-MIN18: Novel diagn. & therapeut. in Hemato-Onc.
MED-MIN19: Clinical Exercise Physiology
MED-MIN20: Responsible research and innovation
MED-MIN21: Breast cancer; biology, treatm., patient
MED-MIN22: Hemostasis; a delicate balance
MED-MIN23: Pediatric Infectious Diseases & Immunity
MED-MIN24: Metabolic Syndrome vs Renal Horsepower
MED-MIN25: Better doctors, better patients & decis.
MED-MIN26: Challenges of integr. com.-based healthc
MED-MIN27: Genomics research – f.molecule to popu
MED-MIN28: Human embryology in perspective
MED-MIN29: Infectious Disease Epidemiology & Prev.
Woensdagcursussen
Woensdagcursussen
MED-B3KOB: Advanced data analysis and programming
MED-B3KOE: Science in action, philosophy &Dyn.of Sc
MED-B3KOF: Translating animal res.into clin.benefit
MED-B3KOG: Popular science writing
MED-B3KOH: Consultancy
MED-B3WI
Bachelorstage
Procedures
Procedures
Algemene procedures
Infectiepreventie en vaccinatie
Studeren in het buitenland
Aanwezigheid en aanmelding onderwijs
Aanmelden en afmelden voor (herhaal)tentamens
Examencommissie
Contact
Contact
Studentenbegeleiding
Studenten InformatiePunt / e-StIP / Studievoortgangsadministratie
Extra informatie
Extra informatie
Radboud Honours Academy
Pre-master en master BMS
Geneeskunde
Geneeskunde
Algemene informatie
Algemene informatie
Bachelorprogramma op hoofdlijnen
Doelstellingen en vervolgopleidingen
Toelating en Selectie
Aanspreekpunten
Aanspreekpunten
Studenten Informatiepunt STiP / E-STiP / Studievoortgangsadministratie
Studieadviseurs
Opleidingscommissie (OLC)
Examencommissie
Facultaire Studentenraad (FSR)
International Office FMW
Studiebegeleiding
Studievereniging - Medische Faculteitsvereniging Nijmegen (MFVN)
Studentenorganisaties
Studentenorganisaties
BeGIN- Introductiecommissie
Studenten Organisatie voor Onderwijs en Studie (SOOS)
IFMSA-Nijmegen
Ko-Raad
Organisatie rondom je opleiding
Organisatie rondom je opleiding
Inschrijven voor een cursus of tentamen
College- en tentamenroosters
Regelingen en Aanvragen
Regelingen en Aanvragen
Examencommissie
Onderwijs- en examenregeling (OER)
Regels en Richtlijnen
Bindend studieadvies
Cursussen en tentamens - inschrijven
De voortgangstoets
Master Geneeskunde
Studenten InformatiePunt / e-StIP / Studievoortgangsadministratie
Onderwijsmateriaal/ overige studiebenodigdheden Curriculum 2015
Onderwijsmateriaal/ overige studiebenodigdheden Curriculum 2015
Adviesboekenlijst 1e en 2e jaar Geneeskunde
Vaccinaties en screening
Eerste jaar (B1)
Eerste jaar (B1)
Programma B1
Bindend studieadvies
Propedeutisch examen
Tweede jaar (B2)
Tweede jaar (B2)
Programma B2
Invulling minoren
Derde jaar (B3)
Derde jaar (B3)
Programma B3
De Vrije keuzeruimte
Klinische minoren
Klinische minoren
MED-MINK01: Medical Humanities: mens in geneeskunde
MED-MINK02: Waarneming en motoriek: een neurowetenschappelijk perspectief
MED-MINK03: Klinische diagnostiek in de oncologie, een multidisciplinaire aanpak
MED-MINK04: Neurorevalidatie
MED-MINK05: Bloeddruk hoog, bloeddruk laag
MED-MINK06: Kwaliteit van leven in de pijn en palliatieve geneeskunde
MED-MINK07: Klinische immunologie: puzzelen van bench tot bedside
MED-MINK08: Evidence-based surgical innovations
MED-MINK09: Het fascinerende brein; een multidisciplinaire verdieping in de pathologie van de hersenen
MED-MINK10: Hart in nood
MED-MINK11: Anemie: Kliniek en Onderzoek
MED-MINK12: Beloftes van Vroege Diagnose en Gerichte Therapie
MED-MINK13: Beter beslissen is beter dokteren
MED-MINK14: PAST TO FUTURE: medisch leiderschap
MED-MINK15: Dokter, het is toch niet erfelijk?
MED-MINK16: Principles and practice of infectious diseases
MED-MINK17: Hulpeloze Hulpzoekers en Zorgwekkende Zorgmijders, kwetsbare groepen in de gezondheidszorg
MED-MINK18: Klinische Farmacologie en Toxicologie
MED-MINK19: Het kind in nood van klein tot groot
MED-MINK20: Snijdende specialismen
Research Minoren
Research Minoren
MED-MIN01: Efficacy and safety of drugs
MED-MIN02: Visualizing health and disease
MED-MIN03: Translational cardiovascular research
MED-MIN04: Cancer mechanisms and Immune defense
MED-MIN05: Moving questions: introduction to CHMS
MED-MIN06: Global health & infectious diseases
MED-MIN08: Res.techn.; cancer, immunology,diagnost.
MED-MIN09: Novel therapeutics in person.health care
MED-MIN10: Diagnostics & mol.res. in kidney disease
MED-MIN11: Clinical research: principles & practice
MED-MIN12: Health technology innovation & assessm.
MED-MIN13: Medical biotechn.towards clinical pract.
MED-MIN14: Neuroscience of stress-related psychopat
MED-MIN16: Translational neuroscience
MED-MIN17: Biomedical Research Methods
MED-MIN18: Novel diagn. & therapeut. in Hemato-Onc.
MED-MIN19: Clinical Exercise Physiology
MED-MIN20: Responsible research and innovation
MED-MIN21: Breast cancer; biology, treatm., patient
MED-MIN22: Hemostasis; a delicate balance
MED-MIN23: Pediatric Infectious Diseases & Immunity
MED-MIN24: Metabolic Syndrome vs Renal Horsepower
MED-MIN25: Better doctors, better patients & decis.
MED-MIN26: Challenges of integr. com.-based healthc
MED-MIN27: Genomics research – f.molecule to popu
MED-MIN28: Human embryology in perspective
MED-MIN29: Infectious Disease Epidemiology & Prev.
Tandheelkunde
Tandheelkunde
Voorwoord
Inhoud
Inhoud
Praktische zaken
Curriculum Tandheelkunde Nijmegen
Beschrijving van het onderwijsprogramma
Praktische zaken
Praktische zaken
Praktische zaken
Tandheelkunde Studenten Informatiepunt (T-StIP)
Studieadviseur
Locaties
ICT-voorzieningen voor studenten
Melding afwezigheid
Inschrijving en indeling in onderwijsblokken
Procedure aanmelding examens
Extra faciliteiten voor studenten
Studeren in het buitenland
Studiebenodigdheden en studiekosten
Boekenlijst Tandheelkunde 2018-2019
Wat te doen bij problemen in het onderwijs?
Curriculum Tandheelkunde Nijmegen
Curriculum Tandheelkunde Nijmegen
Bachelor en Master opleidingen
Geconcentreerde opleiding Tandheelkunde voor artsen (TOVA)
Visie en Mission Statement
Karakteristieken van het curriculum
Betekenis afzonderlijke cijfers van blokcoderingssysteem
Toelichting op de blokomschrijvingen
Post-Academisch Onderwijs Tandheelkunde (PAOT)
Algemene informatie voor (aankomende) studenten
Algemene informatie voor (aankomende) studenten
Algemene informatie voor (aankomende) studenten
Organisatie afdeling Tandheelkunde
Organisatie afdeling Tandheelkunde
Functionele en operationele structuur afdeling Tandheelkunde
Dagelijks Bestuur Tandheelkunde
Hooglerarenraad
Opleidingsdirecteur
Tandheelkundig StudentenOverleg (TSO)
Vakgroepen afdeling Tandheelkunde
Mond-, Kaak- en Aangezichtschirurgie
Onderwijspraktijk en Klinieken
Contactinformatie portiersdienst en behandelzalen
Onderwijsondersteuning
Overige ondersteunende diensten
Belangrijke commissies in de onderwijsorganisatie
Belangrijke commissies in de onderwijsorganisatie
Belangrijke commissies in de onderwijsorganisatie
Onderwijs Management Team Tandheelkunde (OMTT)
Opleidingscommissie (OLC)
Examencommissie
Blokcommissies
Commissie Bindend Studieadvies
Bijlagen
Bijlagen
Bijlagen
Taken van blokcoördinator tandheelkunde
Procedure blokevaluaties
Blokcoördinatoren en plaatsvervangers Tandheelkunde in 2018-2019
Gedragsregels voor studenten Tandheelkunde
ICT - Gedragsreglement
Onderwijs- en Examenregeling (OER)
Regels en richtlijnen voor tentamens en examens
Infectiepreventieprotocollen
Calamiteiteninformatie
Vakkenindex B1
Vakkenindex B1
Wet. basisvaardigheden 1 - MED-B1We1t
Ademhaling en circulatie - MED-B1Ba1t
Hoofd en Hals 1 - MED-B1Ba2t
Beweging, zenuwstelsel en locale anesthesie - MED-B1Ba3t
Oriëntatie op opleiding en beroep - MED B1GM1t
Tandheelkundige gezondheindszorg in teams - MED-B1GM2t
Professionele ontwikkeling 1 - MED-B1GM6rt
Restauratie van gebitselementen 1 - MED-B1Td1pr
Cariologie 1 - MED-B1Td1tr
Parodontium 1 - MED-B1Td2t
Functie en functieherstel 1 - MED-B1Td4p
Röntgenologie - MED-B1Ti1tr
Vakkenindex B2
Vakkenindex B2
Wet. basisvaardigheden 2 - MED-B2We1t
Ontstekingen en infecties - MED-B2Me1t
Communicatie met en rond patiënten 1 - MED-B2GM3t
Professionele ontwikkeling 2 - MED-B2GM6r
Restauratie van gebitselementen 2 - MED-B2Td1p
Parodontium 2 - MED-B2Td2t
Functie en funtieherstel 2 - MED-B2Td3p
Lichaamsgroei, gelaatsgroei en gebitsontwikkeling - MED-B2Td5t
Integrale zorg 1: diagnostiek, behandelplanning en preventie - MED-B2Ti3pr
Vrije keuze - MED-B2Kv1t
Vakkenindex B3
Vakkenindex B3
Wet. basisvaardigheden 3 - MED-B3We1t
Hormonen, darmstelsel, genetica en urogenitaal stelsel - MED-B3Me1t
Hoofd en Hals 2 - MED-B3Me2t
Communicatie met en rond patiënten 2 - MED-B3GM3t
Professionele ontwikkeling 3 - MED-B3GM6r
Endodontium 1 - MED-B3Td1t
Parodontium 3 - MED-B3Td2k
Functie en functieherstel 3 - MED-B3Td3p
Functieherstel bij edentaten - MED-B3Td3k
Toegepaste groei en ontwikkeling - MED-B3Td5t
Integrale zorg 2: eenvoudige behandeling - MED-B3Ti3k
Pijn - MED-B3Ti1t
Vakkenindex M1
Vakkenindex M1
Wetenschappelijke vaardigheden 4: methodologie 2 MED-M1We1t
Professionele ontwikkeling 4 - MED-M1GM6r
Alg. medische problematieken in relatie tot het hoofd-halsgebied - MED-M1Me1t
Verdieping functie en functieherstel 4 - MED-M1Td3t
Verdieping klinische cariologie en parodontologie - MED-M1Td7t
Kind, gebitsontwikkeling en behandelplanning - MED-M1Td8t
Preklinische vaardigheidstraining: paro-endo-functieherstel - MED-M1Td7p
Intern co-schap MKA-chriurgie UMCN - MED-M1Td4s
Academisch klinisch redeneren 1 - MED-M1Ti3t
Integrale Tandheelkunde: Masterklinieken 1 - MED-M1Ti5k
Integrale Tandheelkunde: kinderen 1 - MED-M1Ti5k
Integrale tandheelkunde: kwetsbare ouderen - MED-M1Ti4t
Profieloriëntatie - MED-M1Kp1r
Vakkenindex M2
Vakkenindex M2
Wet. vaardigheden 5 - MED-M2We1t
Professionele ontwikkeling 5 - MED-M2GM6r
Tandheelkundige gezondheidszorg - MED-M2GM4t
Medisch-tandheelkundige interactie - MED-M2Me3t
Hoofd en hals vanuit multidisciplinair perspectief - MED-M2Me4t
Academisch klinisch redeneren 2 - MED-M2Ti3t
Integrale Tandheelkunde: volwassenen MED-M2Ti3k
Integrale tandheelkunde - MED-M2Ti5k
Integrale Tandheelkunde: kinderen 2 - MED-M2Ti2k
Capita: medisch/technische vernieuwingen - MED-M2Ti1t
Profiel Chirurgisch: theorie en verdieping - MED-M2PCtP
Profiel Reconstructief: theorie en verdieping - MED-M2PRtP
Profiel Kind en Ontwikkeling: theorie en verdieping - MED-M2PKtP
Profiel Gerodontologie: theorie en verdieping - MED-M2PGtP
Profiel Chirurgisch: Kliniek 1 - MED-M2PC1K
Profiel Reconstructief: Kliniek 1 - MED-M2PR1K
Profiel Kind en Ontwikkeling: Kliniek 1 - MED-M2PK1K
Profiel Gerodontologie: Kliniek 1 - MED-M2PG1K
Vakkenindex M3
Vakkenindex M3
Wet. vaardigheden 6: onderzoeksstage - MED-M3We1S
Professionele Ontwikkeling 6 - MED-M3GM6r
Vestiging, praktijkvoering/ organisatie/ team - MED-M3GM5t
Extern co-schap MKA-chirurgie - MEDM3Td4S
Integrale tandheelkunde in teamverband - MED-M3Ti5K
Integrale Tandheelkunde: kwetsbare ouderen - MED-M3Ti4k
Praktijkstage en spoedopvang - MED-M3Ti5k
Profiel Chirurgisch: kliniek 2 - MED-M3PK1k
Profiel Reconstructief: kliniek 2 - MED-M3PC1k
Profiel Kind en Ontwikkeling: kliniek 2 - MED-M3PK1k
Profiel Gerodontologie: kliniek 2 - MED-M3PG1k
Vrije Keuze - MED-M3KV1t
Docentenindex
Master
Master
Biomedical Sciences (Engels)
Biomedical Sciences (Engels)
About this study guide
Introduction
Introduction
Biomedical Sciences @ Radboudumc
Design your master's programme
Design your master's programme
Making three choices
Making three choices
Choose a research institute
Choose a research institute
DCMN
RIHS
RIMLS
Choose a profile
Choose a profile
Communication profile
Consultancy profile
Research profile
Biomedical topics
List of BMS courses 2018/2019
List of BMS courses 2018/2019
BMS01: Thinking critically about science
BMS02: Management skills for a consultant
BMS03: Policy research
BMS04: Policy making, health systems and public management in health care
BMS05: Participatory approaches to innovation
BMS06: Science popularisation
BMS07: Science, communication and society
BMS08: Qualitative research
BMS09: Science presentation and visualisation
BMS10: Laboratory Animal Science
BMS11: BROK
BMS12: Research with ionising radiation
BMS13: Matlab programming for data-acquisition and -analysis
BMS14: Design and analysis of experiments
BMS15: Big data in biomedical research
BMS16: Causal inference in observational research
BMS17: Hands-on: genome association analysis
BMS18: Systematic reviews and meta-analyses
BMS19: Vision: From molecule to perception and treatment
BMS20: Hearing: function, dysfunction and treatment
BMS21: Neurodevelopmental disorders: bench to bedside
BMS22: Vanishing boundaries between neurodevelopmental disorders
BMS23: Biomedical imaging: seeing is understanding
BMS24: Introduction to Neuroimaging I: Conceptual basics and anatomy
BMS25: Introduction to Neuroimaging II: Functional Imaging
BMS26: Neuroscience of sleep
BMS27: Higher order cognition and emotion
BMS28: Stress-related disorders
BMS29: Neurobiology of stress
BMS30: Animal models for psychiatric and neurological disorders
BMS31: OMICS data analysis for systems biology
BMS32: Molecular and cellular neuroscience
BMS33: Neural stem cells to model neurological
BMS34: Reconstructive and regenerative medicine
BMS37: Live and let die
BMS38: Biomarkers: let's get personal
BMS39: Understanding proteins in 3D
BMS40: Nanomedicine
BMS41: Advanced models of human disease
BMS42: Targeting cellular processes to treat disease
BMS43: Development of disease therapies: from target to therapy
BMS44: Mitochondrialdisease drug development
BMS45: Kidney in health and disease: the in's & out's of the theme Renal Disorder
BMS46: Healthy versus Neurodegenerative brain aging
BMS47: Biomarkers in population-based research
BMS48: Clinical trials
BMS49: Movement science in Rehabilitation
BMS50: Neural control of movement
BMS51: Sensorimotor control
BMS52: Disorders of movement
BMS53: Orthopaedic Biomechanics in Motion
BMS54: Applied Exercise physiology
BMS55: From vascular function to vascular failure
BMS56: Health outcome measurement
BMS57: Health care improvement science
BMS58: Cost-effectiveness analysis
BMS59: Prediction models in health science
BMS60: Risk assessment
BMS61: Statistical modeling in observational research
BMS62: Advanced modelling in economic evaluation
BMS63: Biodynamic and toxicokinetic modeling
BMS64: Molecular and cellular toxicology
BMS65: Clinical toxicology
BMS66: Reproductive Toxicology and Epidemiology
BMS67: Chemical mutagenesis and carcinogenesis
BMS68: Urological cancers
BMS69: Tumors of the digestive tract
BMS71: Women's cancers
BMS72: Higher order cognition and emotion
BMS73: Infectious diseases and global health
BMS74: Inflammatory diseases
BMS75: Advanced tools in molecular biology
BMS76: Cell movements
Literature thesis
Literature thesis
Literature thesis
Requirements
Internships
Internships
Assessment criteria for internships
Assessment criteria for internships
Communication internship
Consultancy internship
Research internship
Infection prevention & vaccination
Procedures
Graduation
Graduation
Graduation
Contact
Contact
Educational Management Team (OMT)
Programme Committee
Executive Committee
Board of Examiners
Student Support
Geneeskunde
Geneeskunde
Algemene informatie
Algemene informatie
Masterprogramma op hoofdlijnen
Uitgangspunten
Studiebegeleiding
Studiebegeleiding
Stagecoördinator
Episodecoördinator
Coassistentenopleider
Coassistentenbegeleider
Affiliatiecoördinator
Docentmentor
Klinisch docent
Aanspreekpunten
Organisatie rondom je opleiding
Organisatie rondom je opleiding
Inschrijven
Organisatie algemeen
Comissies
Roosters
Regelingen
Verzekeringen
De voortgangstoets
Onderwijsmateriaal / overige studiebenodigdheden
Systematiek van de interne kwaliteitszorg
Studiegids Faculteit der Medische Wetenschappen
›
Bachelor
›
Geneeskunde
›
Derde jaar (B3)
›
Klinische minoren
›
MED-MINK03: Klinische diagnostiek in de ...
MED-MINK03: Klinische diagnostiek in de oncologie, een multidisciplinaire aanpak
{Tit}
Navigatie
Klinische minoren
MED-MINK01: Medical Humanities: mens in geneeskunde
MED-MINK02: Waarneming en motoriek: een neurowetenschappelijk perspectief
MED-MINK03: Klinische diagnostiek in de oncologie, een multidisciplinaire aanpak
MED-MINK04: Neurorevalidatie
MED-MINK05: Bloeddruk hoog, bloeddruk laag
MED-MINK06: Kwaliteit van leven in de pijn en palliatieve geneeskunde
MED-MINK07: Klinische immunologie: puzzelen van bench tot bedside
MED-MINK08: Evidence-based surgical innovations
MED-MINK09: Het fascinerende brein; een multidisciplinaire verdieping in de pathologie van de hersenen
MED-MINK10: Hart in nood
MED-MINK11: Anemie: Kliniek en Onderzoek
MED-MINK12: Beloftes van Vroege Diagnose en Gerichte Therapie
MED-MINK13: Beter beslissen is beter dokteren
MED-MINK14: PAST TO FUTURE: medisch leiderschap
MED-MINK15: Dokter, het is toch niet erfelijk?
MED-MINK16: Principles and practice of infectious diseases
MED-MINK17: Hulpeloze Hulpzoekers en Zorgwekkende Zorgmijders, kwetsbare groepen in de gezondheidszorg
MED-MINK18: Klinische Farmacologie en Toxicologie
MED-MINK19: Het kind in nood van klein tot groot
MED-MINK20: Snijdende specialismen