Programma B1 Spaans
Mondelinge en schriftelijke vaardigheden | 15 EC | 1 | 2 | 3 | 4 |
Spaans 1: Grammatica | LET-RTCBS101 | X | X | X | X |
Spaans 1: Communicatieve Vaardigheden | LET-RTCBS102 | X | X | ||
Spaans 2: Communicatieve Vaardigheden | LET-RTCBS103 | X | X | ||
Cultuurkunde | 15 EC | ||||
Teoría cultural | LET-RTCBS104 | X | X | ||
Cultuurkunde Spanje | LET-RTCBS105 | X | X | ||
Cultuurkunde Spaans-Amerika | LET-RCTBS106 | X | X | ||
Literatuur | 15 EC | ||||
Análisis de textos | LET-RTCBS107 | X | X | ||
Geschiedenis van de Spaanse Literatuur | LET-RTCBS108 | X | X | ||
Geschiedenis van de Sp.-Am. Literatuur | LET-RTCBS109 | X | X | ||
Taalkunde | 15 EC | ||||
Inleiding van Spaanse Taalkunde | LET-RTCBS113 | X | X | ||
Variedades del español | LET-RTCBS114 | X | X | ||
Van Woord tot Zin | LET-TWB133 | X | X | ||
Totaal | 60 |
Het eerste jaar heeft een tweeledig doel. In de eerste plaats geeft het een complete indruk van de verschillende disciplines van de opleiding Romaanse talen en culturen. Op grond hiervan kan worden vastgesteld of de studiekeuze de juiste is. Daarnaast heeft het eerste jaar een selecterend doel: als het propedeuse-examen behaald is, bestaat er een redelijke garantie dat het vervolgprogramma van de bacheloropleiding met succes doorlopen kan worden.
Als eindtermen voor de propedeuse geldt dat de student beschikt over een basiskennis op het vakgebied van de Franse of Spaanse taal-, letter- en cultuurkunde. Tevens beschikt de student over een basiskennis van het Spaans of het Frans. Daarnaast heeft hij/zij vaardigheden opgedaan op het gebied van communicatie en informatieverwerking.