HBO-Minor (eventueel ter voorbereiding op instroom in de pre-master Anthropology and Development Studies)

HBO-minor

Deze HBO-minor is een voorbereiding op het pre-masterprogramma van CAOS. Hbo-studenten die de minor van 30 EC hebben gedaan, kunnen vervolgens in de pre-master vrijstelling krijgen voor deze vakken. Let op dat alleen het volledige pakket mag worden gevolgd.

Studieprogramma

Studieprogramma hbo-minor Anthropology and Development Studies
Cursuscode Cursustitel EC Periode
CAOSB2010 Grote denkers en sleutelbegrippen 6 1
MTB2008 Statistiek 2* 3 1
CAOSB2020 Gender, macht en grenzen 6 1
Keuze uit CAOSB2030 of CAOSB2040:
CAOSB2030 Materialiteit, identiteit en natuur 6 2
CAOSB2040 Giften, schuld en wederkerigheid 6 2
CAOSB201 Kwalitatieve en etnografische onderzoeksmethoden 3 2
CAOSB2070 Participerende methoden van onderzoek 6 2

* Toelating Statistiek 2: Om deel te kunnen nemen aan de cursus Statistiek 2 dien je voldoende onderwijs te hebben afgerond in beschrijvende statistiek. Indien dit niet het geval is, is het mogelijk om in juni deel te nemen aan een toets beschrijvende statistiek aan de Radboud Universiteit. Ook is het mogelijk om begeleiding te krijgen bij het maken van deze toets. Informatie over deze toets kun je vinden op de website van het Onderwijs Service Punt (OSP) onder het kopje 'aanmelden'.

Meer informatie over de HBO-minor is te vinden op de website: HBO-minor

Contact
Voor meer informatie over deze hbo-minor, kun je contact opnemen met studieadviseur Irene Nelissen.