Overzicht Biomedische Wetenschappen jaar 2

Voor het overzicht van de tentamens in jaar 2 zie de OER.

N.B: Op het moment van publicatie van deze studiegids was de OER voor 2020-2021 nog niet samengesteld. De hierboven genoemde link verwijst dus nog naar de OER van 2019-2020. Wanneer de nieuwe OER bekend is, zal de link worden aangepast.

Het tweede jaar van de bachelor BMW is opgebouwd uit vier kwartalen van 10 weken, gevolgd door een afsluitende week. Tijdens elk kwartaal worden de onderdelen uit de verschillende leerlijnen getoetst. De leerlijnen zijn in het tweede jaar hetzelfde als voor het eerste jaar:

• Mechanismen gezondheid en ziekte
  • Research
  • Context, science and innovation inclusief Projecten
  • ProfessionaliteitDe eerste twee kwartalen, kwartaal 5 en 6, worden gezamenlijk met studenten Geneeskunde gevolgd. Kwartaal 7 en 8 zijn specifiek voor studenten Biomedische wetenschappen.
  • Namen van de kwartalen zijn:
  • Daarnaast wordt er in het tweede jaar 7 EC besteed aan ‘Vrije keuzeonderwijs’.
  • Kwartaal 5: Levensfasen en nieuwvorming
  • Kwartaal 6: Beweging en circulatie
  • Kwartaal 7: Biomedical evidence in practice
  • Kwartaal 8: Research in personalized healthcareHet algemene curriculumschema van BMW jaar 2 is als volgt:bmw jaar 2