Hoe ziet mijn derde jaar eruit als ik kies voor een buitenlandminor?

Studenten Algemene Cultuurwetenschappen, Arts and Culture Studies, English language and culture, American Studies & Kunstgeschiedenis

(10 EC)

* Keuzecursussen: Je kiest 10 EC aan cursussen uit één van de 15 disciplinaire pakketten. Dien een verzoek in bij de examencommissie (Vervanging), waarin je aangeeft welke cursus(sen) je ter vervanging van het majoronderwijs hebt gevolgd (10 EC).

Studenten Communicatie- en Informatiewetenschappen

Praktijkgerichte, communicatieve innovaties

Crisiscommunicatie en webcare

Studenten International Business Communication

Cross Cultural Language Use

Academic and Professional Language Skills

Studenten Duitse Taal en Cultuur

Euregio-Orientierung

Keuzecursus*

(10 EC)

* Je kiest een 5 EC cursus uit één van de disciplinaire pakketten. Dien een verzoek in bij de examencommissie (Vervanging), waarin je aangeeft welke cursus je ter vervanging van het majoronderwijs hebt gevolgd (5 EC).

Studenten Geschiedenis

Als je in het buitenland wel een cursus ter vervanging van het themacollege hebt gevolgd:

(10 EC)

* Keuzecursussen: Je kiest 10 EC aan cursussen uit één van de 15 disciplinaire pakketten. Dien een verzoek in bij de examencommissie (Vervanging), waarin je aangeeft welke cursus(sen) je ter vervanging van het majoronderwijs hebt gevolgd (10 EC).

Als je in het buitenland geen cursus ter vervanging van het themacollege hebt gevolgd:

Themacollege

Studenten Griekse en Latijnse Taal en Cultuur

Als je in het buitenland wel vergelijkbare cursussen Latijn en Grieks hebt gevolgd ter vervanging van het onderwijs dat in semester 1 in Nijmegen wordt verzorgd:

(10 EC)

Als je in het buitenland geen vergelijkbare cursussen Latijn en Grieks hebt gevolgd ter vervanging van het onderwijs dat in semester 1 in Nijmegen wordt verzorgd:

vervanging gemiste cursussen*

(10 EC)

* Ter vervanging van de gemiste cursussen heb je twee opties:

1. Je volgt de cursussen Vroegchristelijk Grieks en Latijn (LET-GLTCB206, 5 EC) en Werkcollege Grieks en Latijn: historiografie (LET-GLTCB229, 5 EC).
    Deze cursussen, die je ook in je B2 al volgt, zullen elk jaar een ander onderwerp behandelen: je krijgt dus geen herhaling van de cursus uit B2. Dien een verzoek in bij de examencommissie (Vervanging), waarin je aangeeft dat je deze cursus(sen) ter vervanging van het majoronderwijs hebt gevolgd als ze niet automatisch juist in je SVO staan.
  2. Je dient een verzoek in bij de examencommissie om de twee gemiste cursussen in het tweede semester met 10 EC aan andere cursussen Grieks en Latijn van elders te mogen vervangen.

Studenten Nederlandse Taal en Cultuur

[statistiekcursus]*

De ‘ander’ in de moderne Vlaamse literatuur

(5 EC)**

(10 EC)

* Statistiek (5 EC) dient te worden vervangen door een andere statistiekcursus in het 2e semester, zoals bijv. de cursus Beschrijvende statistiek (SOW-MTB1002) (6 EC) van Communicatiewetenschap.

** Als je deze cursus in B2 al behaald hebt, heb je twee opties:

1. Je kiest een van de andere keuzecursussen uit B2, semester 2 (Publieksgericht schrijven, Het leren en onderwijzen van Nederlands als tweede taal of Verdieping Psycholinguïstiek).
  2. Je volgt na toestemming van de examencommissie een B2-letterkundecursus van een andere opleiding (moderne talen of GLTC).

Dien altijd een verzoek in bij de examencommissie (Vervanging), waarin je aangeeft welke cursus(sen) je ter vervanging van het majoronderwijs hebt gevolgd (10 EC).

Studenten Romaanse Talen en Culturen: Frans

Séminaire de recherche*
(5 EC)

Vertalen in een bestuurlijke context

Studenten Romaanse Talen en Culturen: Spaans

El cuento hispánico*

Seminario de investigación*

(10 EC)

* Deze cursussen, die je ook in je B2 al volgt, zullen elk jaar een ander onderwerp behandelen: je krijgt dus geen herhaling van de cursus uit B2.

Studenten Taalwetenschap

Majorkeuzecursussen*

(10 EC)

* Je kiest 2 cursussen uit onderstaande lijst, waarbij alleen cursussen gekozen mogen worden die niet al eerder zijn gevolgd. Je kunt kiezen uit: Statistiek 3 (5 EC), Spraak, stem, gehoor (5 EC), Leren en onderwijzen van NT2 (5 EC), Geletterdheid (5 EC), Forensische linguïstiek (5 EC), Akoestische fonetiek (5EC), Taalverandering in context (5 EC) of Stage (5 EC). Dien een verzoek in bij de examencommissie (Vervanging), waarin je aangeeft welke majorkeuzecursussen je ter vervanging van het B3-majoronderwijs hebt gevolgd als ze niet automatisch juist in je SVO staan.