Overzicht Biomedische Wetenschappen jaar 2

Voor het overzicht van de tentamens in jaar 2 zie de OER.

Het tweede jaar van de bachelor BMW is opgebouwd uit vier kwartalen van 10 weken, gevolgd door een afsluitende week. Tijdens elk kwartaal worden de onderdelen uit de verschillende leerlijnen getoetst. De leerlijnen zijn in het tweede jaar hetzelfde als voor het eerste jaar:

• Mechanismen gezondheid en ziekte
  • Research
  • Context, science and innovation, inclusief het Researchproject

De eerste twee kwartalen, kwartaal 5 en 6, worden gezamenlijk met studenten Geneeskunde gevolgd. Kwartaal 7 en 8 zijn specifiek voor studenten Biomedische wetenschappen. Daarnaast wordt er in het tweede jaar 7 EC besteed aan ‘Vrije keuzeonderwijs’.

De kwartalen in jaar 2 zijn:

Levensfasen en nieuwvormingen: groei, ontwikkeling en veroudering maar ook op het ontstaan, de genetica en epidemiologie van kanker.

Beweging en stroming: hart en bloedvaten, het zenuwstelsel, zintuigen en skelet/spieren aan bod.

Biomedical evidence in practice: hoe wetenschappelijk bewijs ingezet wordt om beleid op te maken.

Research in personalized healthcare: de persoonlijke gezondheidszorg waarbij behandeling en therapie is afgestemd op de behoefte van de patiënt.

Het algemene curriculumschema van BMW jaar 2 is als volgt:

Schema overzicht BMW jaar B2