Bijzonderheden Klinische Vraagstukken jaar 2 en 3

De cursus voor aanmelding voor klinische vraagstukken cluster ABCD in semester 4 (Q7Q8) en 5 (Q9Q10) heeft een andere code dan de cursuscode in de OER. Gebruik voor aanmelding voor het onderwijs en de toetsen, de code MED-BKVS1-4.

Daarnaast heeft de cursus voor aanmelding voor de klinische vraagstukken cluster E in semester 6 (Q11 of Q12) ook een andere code dan de cursuscode in de OER. Gebruik voor aanmelding voor het onderwijs en de toets de code MED-BKVS5.

Aanmelding onderwijs inclusief 1e toets Klinische vraagstukken

Doorgaans geldt dat je bij inschrijving voor een cursus ook automatisch wordt ingeschreven voor de eerste toetsgelegenheid. Bij Klinische Vraagstukken is dit echter niet het geval en dien je jezelf, naast voor het onderwijs, nog apart aan te melden voor de toets en je bijbehorende toetsniveau. De toetsen Klinische Vraagstukken worden elk kwartaal (dus twee keer per semester) aangeboden.

1. Wanneer je onder het kopje ‘Cursus’ in de zoekbalk (let er goed op dat je studiejaar 2021 aanvinkt), de cursus MED-BKVS1-4 of MED-BKVS5 invult en aanklikt, kies je allereerst je Cluster. In Q7Q8 is je cluster gekoppeld aan je coachgroepnummer. Volg je in Q7Q8 cluster AB dan volg je in Q9Q10 cluster CD.
  2. Vervolgens zie je een overzicht met een aantal niveaus, hier selecteer je het toetsniveau. Je kiest hier één toetsniveau, het eerstvolgende niveau dat je moet behalen. Je selecteert steeds maar één toetsdatum (heb je nog een toetsinschrijving staan dan selecteer je tijdens deze onderwijsaanmelding geen toetsniveau, zie onderstaande alinea Toetsniveau). Je bent pas toelaatbaar als je aan het voorgaande toetsniveau voldaan hebt. Wanneer de uitslag van de desbetreffende toets is verwerkt in Osiris, kun je je vervolgens aanmelden voor het daaropvolgende toetsdatum en toetsniveau. Tot slot bevestig je je inschrijving.
  3. Controleer je inschrijving. Indien je een toetsinschrijving hebt gedaan in Osiris ontvang je hier altijd een bevestiging van. Daarnaast kan je je toetsinschrijving controleren in Osiris student onder ‘Inschrijvingen’, ‘Toon mijn inschrijvingen’, ‘Toetsen’.
  4. Je kunt je tot uiterlijk 10 werkdagen voor aanvang voor de toets Klinische Vraagstukken aanmelden. Hierna wordt de toetsaanmelding dichtgezet. Je kunt niet deelnemen aan de toets zonder inschrijving via Osiris.
  5. Mocht je je toetsniveau tussentijds willen aanpassen, dan kun je dat doen door je via ‘Mijn Inschrijvingen’ weer uit te schrijven voor de toets en vervolgens via ‘Toets’ een nieuwe aanmelding te doen voor de toets met het juiste niveau.

Toetsniveau

Klinische Vraagstukken heeft vijf verschillende toetsniveaus. Aanmelden voor onderwijs en toets van niveau 1 t/m 4 doe je in de cursus MED-BKVS1-4 en aanmelden voor onderwijs en toets van niveau 5 doe je in de cursus MED-BKVS5.

Bijvoorbeeld: een nominale student die in Q7 start met klinische vraagstukken dient zich aan te melden voor toetsniveau 1. Dit kan tijdens het aanmelden voor onderwijs van MED-BKVS1-4. Wanneer de student dit niveau behaald heeft en het resultaat in Osiris verwerkt is, meldt hij/zij zich voor de volgende toetsdatum aan voor het eerstvolgende niveau, in Osiris via 'inschrijven toets'. Zie ook onderstaande tabel ter illustratie.

Als je bij aanmelding voor semester 6 (MED-BKVS5), de toets van niveau 4 nog niet behaald hebt, dan doe je, naast je aanmelding voor onderwijs semester 6 (MED-BKVS5), ook een toetsaanmelding in MED-BKVS1-4.

Behaalde toetsniveau

Bij eerstvolgende toets aanmelden voor niveau

Aanmelding in cursus

Geen deelname

Niveau 1

Niveau 1

Niveau 2

Niveau 2

Niveau 3

Niveau 3

Niveau 4

Niveau 4

Niveau 5

MED-BKVS5

Niveau 5

nvt

Clusterindeling

Vanaf semester 4 (Q7Q8) volgen studenten geneeskunde het onderwijs in twee deelcohorten, namelijk AB en CD. De indeling wordt bepaald door je coachgroepnummer. In onderstaand overzicht kun je zien welk coachgroepnummer bij welk cluster hoort. Deze informatie heb je nodig om je te kunnen inschrijven voor MED-BKVS1-4.

Code voor aanmelding

Coachgroepnr. jaar 2

Clusterindeling

1 tot en met 21

22 tot en met 43

CD

In semester vijf dien je dus voor het tegenoverstelde cluster te kiezen dan dat je in semester 4 hebt gevolgd.

Groepsindeling cluster E

Cluster E volg je in een roostergroep in plaats van in je coachgroep. Deze groepsindeling zal in de laatste week voor de start van het kwartaal in Osiris zichtbaar worden. Met het nummer van deze roostergroep (dus niet je coachgroepnummer) kun je in My Timetable je rooster opzoeken.

Als student Geneeskunde volg je in Q11 of Q12 een klinische minor en cluster E van de klinische vraagstukken en E5 van de klinische vaardigheden. De indeling van je klinische minor bepaalt uiteindelijk ook je indeling in cluster E. Word je ingedeeld in een klinische minor in Q11 dan volg je cluster E in Q12 en omgekeerd.

Voor toegang tot cluster E en module E5 moet je voldoen aan ingangseisen. Deze ingangseisen vind je hier.

Verwacht je nog niet te voldoen aan ingangseisen meld je dan alleen aan voor klinische minoren in Q11, je wordt dan ingedeeld voor cluster E in Q12 en hebt zo meer mogelijkheden om nog te voldoen aan de ingangseisen. Moet je alleen nog Cluster E KVS en/of module E5 van KVH volgen om je bachelordiploma te halen en wil je dit onderwijs daarom in Q11 volgen, neem dan contact op met de producentencurriculum2015.rha@radboudumc.nl.