Vacature student-assistent Praktische Filosofie

Datum bericht: 22 december 2022

Faculteit: FFTR

Afdeling: Praktische Filosofie/Filosofie Algemeen

Contactpersoon: Esmée van den Wildenberg (esmee.vandenwildenberg2@ru.nl)

Taakomschrijving:

10 werkgroepdocenten Filosofie van de Managementwetenschappen

• Begeleiding van werkgroepen Filosofie van de Managementwetenschappen en nakijken schrijfopdrachten.
  • De cursus bestaat uit ongeveer 10 bijeenkomsten van 2 uur en vindt plaats in Periode 4 (april-juni).
  • Tijdens iedere bijeenkomst bespreekt de werkgroep docent de literatuur en de door studenten gemaakte voorbereidingsopdrachten; na afloop van een aantal bijeenkomsten maken studenten een schrijfopdracht over de voorafgaande stof (die meetelt voor de toets). Deze schrijfopdracht wordt door de werkgroep docent van feedback voorzien.
  • Per werkgroep krijgt de begeleider 64 uur betaald; het aantal werkgroepen wordt bepaald in overleg met de cursuscoördinator (maar een sterke voorkeur gaat uit naar kandidaten die twee of meer groepen kunnen begeleiden). De stof bestaat uit teksten op het vlak van de ethiek, wetenschapsfilosofie en sociale en politieke filosofie.

Wat verwachten wij van jou:

• Bij voorkeur studenten uit de (onderzoeks)master
  • Nederlandstalig
  • Didactische kwaliteiten (en bij voorkeur onderwijservaring)
  • Brede oriëntatie in de filosofie
  • Vermogen om filosofische teksten toegankelijk te maken voor eerstejaars studenten Managementwetenschappen.

Gewenste datum ingang arbeidsovereenkomst

01-04-2022

(Voorlopige) einddatum arbeidsovereenkomst

01-07-2022

Aantal uren per week

8 uur (per werkgroep)

Aantal uren periode arbeidsovereenkomst

64 (per werkgroep)

Sluitingsdatum vacature

31-01-2022

Vacaturenummer

21-2023-01

Geïnteresseerd? Vul dan uiterlijk 31-01-2023 het sollicitatieformulier in, voorzien van een motivatiebrief en een cv en onder vermelding van het vacaturenummer.