Invulling keuzecursussen bij andere masteropleidingen
Binnen de master Communicatiewetenschap kunnen studenten er voor kiezen (hoeft dus niet) om in plaats van de keuzecursussen die door de opleiding zelf aangeboden worden één keuzecursus te volgen bij één van de volgende masteropleidingen:
- Communicatie- en Informatiewetenschappen
- Bedrijfskunde
- Politicologie
Als je twee keuzecursussen wil volgen bij één van deze masteropleiding, moet je een beargumenteerd verzoek indienen bij de examencommissie Communicatiewetenschap.
Tevens is het mogelijk om een cursus van een andere masteropleiding voor te dragen als keuzecursus. Hiervoor moet je tijdig een verzoek indienen (inclusief inhoudelijke informatie over de mastercursus) bij de examencommissie Communicatiewetenschap examencommissie.cw@maw.ru.nl.
Opmerkingen:
We bieden graag de mogelijkheid om bij andere masteropleidingen een keuzevak te volgen, omdat het een mooie kans is om je specialisatie nog meer naar eigen wens in te richten. Wel moet je rekening houden met onderstaande:
- Kijk goed of het vak dat je wilt doen past binnen je eigen rooster. Helaas hebben we geen invloed op de roostering bij andere opleidingen. Is er overlap? Misschien is er nog een oplossing te bedenken.
- Het volgen van een keuzecursus in periode 1 of 3 betekent doorgaans een verzwaring van het programma voor die periode. Keuzecursussen vallen in verschillende periodes, dus niet per se in de periode dat in het programma er tijd voor is ingepland. Toch is het goed mogelijk om in een andere periode een keuzecursus te doen, mits het rooster het toestaat en jij bereid bent om in die periode extra hard te werken.
Communicatie- en Informatiewetenschappen
Binnen de masteropleiding Communicatie-en Informatiewetenschappen kan gekozen worden voor de cursussen:
Code | Titel | Periode | EC |
---|---|---|---|
LET-CIWM414 | Communicatie, gedrag en beïnvloeding | periode 1 | 5 |
LET-CIWM473 | Strategic storytelling | periode 3 | 5 |
LET-CIWM471 | New media & society | periode 3 | 5 |
LET-CIWM474 | Communicatie in professionele contexten | periode 3 | 5 |
LET-CIWM475 | Crisis en reputatiemanagement (Nederlands) | periode 3 | 5 |
LET-CIWM434 | Crisis and reputation management (Engels) | periode 4 | 5 |
Let op: aanmelding voor bovenstaande cursussen van de masteropleiding Communicatie- en Informatiewetenschappen moet via het STIP (secretariaat van de Letterenfaculteit), dat verzoeken tot inschrijving eerst afstemt met de CIW-mastercoördinator alvorens studenten van elders ingeschreven worden in Osiris. Plaatsing hangt af van beschikbare plekken binnen een cursus.
De inschrijving voor semester 1 staat open van 29 juni t/m 13 juli 2022. De inschrijving voor semester 2 staat open in de van 1 t/m 15 december 2022.
Bedrijfskunde
Binnen de masteropleiding Bedrijfskunde, masterspecialisatie Marketing, kan gekozen worden voor de cursussen:
Code | Titel | Periode | EC |
---|---|---|---|
MAN-MMA024 |
Consumer behaviour * | periode 1 | 6 |
MAN-MMA038 | Digital marketing | periode 3 | 6 |
Let op: aanmelding bij het STIP van de Faculteit der Managementwetenschappen. Er is beperkt plek voor studenten van andere opleidingen.
* Voor toelating van de cursus Consumer behaviour is toestemming van de examencommissie van Bedrijfskunde nodig!
Politicologie
Binnen de masteropleiding Politicologie kan gekozen worden voor de cursussen:
Code | Titel | Periode | EC |
---|---|---|---|
MAN-MPOL041 | Cooperation and conflict in the 21st century | periode 1 + 2 | 6 |
MAN-MPOL040 | Political Representation and its challenges | periode 1+2 | 6 |
MAN-MPOL043 | Theories of Comparative Politics: Structure, Identity and Choice | periode 1 | 6 |
MAN-MPOL039 |
The politics of reform | periode 2 | 6 |
Met vragen over de inschrijving kun je terecht bij het STIP van de Faculteit der Managementwetenschappen. Inschrijving via Osiris.