Theologie in top 100 van de QS ranking by subject

Datum bericht: 8 april 2022

Deze week werd bekend dat Theologie aan de Radboud Universiteit een top 100 programma is in de QS ranking by subject. Dit is gebaseerd op de QS World University Rankings, die door onderzoeksbureau Quacquarelli Symonds worden samengesteld.

Wat is de QS ranking?

De QS World University Ranking wordt voor 50 procent bepaald door scores op reputatie (enquêtes onder academici en werkgevers), 20 procent citaties, 20 procent staf/ studentratio en 10 procent internationale staf en studenten. Voor deze ranking leveren universiteiten gegevens aan met betrekking tot staf en studenten.

"We zijn heel blij om te zien dat ons Theologie-programma opnieuw in de QS top 100 staat," zegt dr. Joshua Furnal. "Het is een unieke opleiding die is geworteld in de oprichting van deze universiteit honderd jaar geleden, en die nog steeds studenten trekt vanuit verschillende continenten en van allerlei achtergronden, om hier in de oudste stad van Nederland te studeren."

Lees meer over onze opleidingen