Wat zijn de belangrijkste verantwoordelijkheden van marketing & communicatie binnen de Radboud Universiteit?
‘De Radboud Universiteit werkt aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Vanuit marketing en communicatie dragen we hier zo goed mogelijk aan bij door ons aanbod zichtbaar en aantrekkelijk te maken. Zo weten mensen ons te vinden om hier te studeren, te werken, onderzoek te doen of samen te werken. Verder dragen we bij aan het vergroten van de betrokkenheid, bijvoorbeeld bij alumni, donateurs en partners.
Als directeur geef je leiding aan de divisie die dit allemaal mogelijk maakt. Daarmee heb je veel invloed op hoe we het onderwijs, onderzoek en onze maatschappelijke impact profileren.'
Met welke uitdagingen houd je je bezig als directeur?
‘Deze functie komt vrij op een bijzonder interessant moment. De Radboud Universiteit ontwikkelt momenteel een nieuwe strategie voor de komende zes jaar. Dat biedt een geweldige kans om het nieuwe verhaal van deze organisatie vorm te geven. Het is aan onze divisie om dat verhaal door te vertalen in alle communicatie en marketing.
Tegelijkertijd loopt er een traject om de bedrijfsvoering binnen de hele universiteit te optimaliseren. We moeten met minder middelen dezelfde waarde blijven leveren. Dat vraagt om een toekomstbestendige inrichting van onze divisie en om een intensievere samenwerking met de faculteiten.’
De universiteit staat bol van de kennis, nuance en nieuwe perspectieven. Dat maakt het werk rijk en inspirerend.