Hoe zou je je functie omschrijven?
‘Als teamleider bij de afdeling IT-support help ik de wetenschappers binnen het Donders Centre for Cognitive Neuroimaging (DCCN) met allerlei IT-gerelateerde vragen. Zo bemens ik de helpdesk, richt ik werkplekken in, maak ik hardware klaar voor gebruik en beheer ik applicaties. Het DCCN is een onderzoeksinstituut waar wetenschappers belangrijk onderzoek doen naar de werking van de hersenen. Het is mijn taak om te zorgen dat zij zich zoveel mogelijk met hun onderzoek bezig kunnen houden en niet worden tegengehouden door IT-gerelateerde problemen.
Ik omschrijf onze manier van werken vaak als old school IT; we hebben geen specialisten in dienst, maar doen allemaal een beetje van alles. Dit gevarieerde takenpakket zorgt ervoor dat ik me na bijna twintig jaar in dienst nog steeds doorontwikkel. Ik ben hier namelijk tijdens mijn opleiding stage gaan lopen en daarna niet weggegaan. Het IT-landschap verandert elk jaar, waardoor ik altijd nieuwe dingen bijleer en elke dag met plezier naar mijn werk ga.’
Als supportteam zijn we niet alleen maar tickets aan het wegwerken, maar hebben we ruimte om na te denken hoe we processen kunnen verbeteren.