Zoek in de site...

Medewerkers WKRU

Dr. Sanne Dekker - Hoofd WKRU

Sanne DekkerSanne is opgeleid als neuropsycholoog en gepromoveerd aan de Vrije Universiteit. Haar expertise en interesse ligt bij hoe kinderen leren en hoe je een nieuwsgierige, kritische houding bij kinderen kunt stimuleren. Als hoofd WKRU is zij dagelijks leidinggevende van de medewerkers en eindverantwoordelijk voor de organisatie, activiteiten en materialen die door het WKRU worden ontwikkeld. Zij was hoofdredacteur van de boekenreeks ‘Wetenschappelijke doorbraken de klas in!’ en schrijft vakpublicaties over onderzoekend leren. Sanne onderhoudt het contact met het regionale, landelijke en internationale netwerk van het WKRU en is verantwoordelijk voor de acquisitie van nieuwe projecten en subsidies.

"Door onderzoekend leren kunnen we de nieuwsgierigheid en kritische houding van kinderen en leraren blijven stimuleren!"

Dr. Jan van Baren-Nawrocka - Adviseur Wetenschapseducatie

Jan van Baren-NawrockaJan is gepromoveerd op het gebied van wetenschapsstudies. Zijn expertise en interesse ligt bij vertaling van wetenschappelijk onderzoek naar het onderwijs en bij burgerschap in het onderwijs. Bij het WKRU werkt Jan aan vernieuwende manieren om samenwerking tussen onderzoekers en leraren te versterken en om leraren te helpen onderzoekend te leren in de klas. Ook verzorgt hij advies op maat voor zowel leraren als onderzoekers om onderzoek inzichtelijk te maken voor een jong publiek. Jan is stagebegeleider, coördinator van de Radboud Science Awards, was redacteur van de boekenreeks ‘Wetenschappelijke doorbraken de klas in!’ en is betrokken bij de acquisitie van nieuwe projecten en subsidies.

"Belangrijke motivatie voor mijn werk bij het WKRU is dat we leraren helpen om de nieuwsgierigheid van kinderen als basis te nemen voor hun leerproces."

Drs. Lisanne Leenheer - Projectleider Wetenschapsknooppunt

Lisanne LeenheerLisanne is afgestudeerd als gedrags- en evolutiebioloog, en heeft zich tijdens haar studie ook geïnteresseerd voor en bezig gehouden met wetenschapscommunicatie. De belangrijkste motivatie in haar werk is het bijdragen aan de ontwikkeling van zowel een kritische houding als nieuwsgierigheid bij kinderen, door ze enthousiast te maken over onderzoek en wetenschap. Bij het WKRU werkt Lisanne als projectleider van Onderzoeker in de klas en van de Radboud Science Awards.

"Jonge kinderen hebben van nature vaak al een onderzoekende houding, en ik vind het ontzettend leuk om een rol te mogen spelen in het bedenken van nieuwe manieren om ze te helpen dit verder te ontwikkelen!"

Bart Lemans - Trainer

Bart Lemans_webBart is docent natuur & techniek op de HAN pabo in Nijmegen. Hiervoor heeft hij jarenlang in het basisonderwijs op basisschool de Gazelle in Arnhem gewerkt. Tijdens deze jaren heeft Bart al een aantal keren deelgenomen aan Radboud Science Teams van het WKRU. Hier heeft hij samen met toponderzoekers een project (Het Oog - boek 4, Stress - boek 5, Slimme computers - boek 9 en Gedachte-experimenten – boek 10) onderzoekend leren ontwikkeld voor het basisonderwijs. Alle projecten zijn uitgewerkt in de boekenreeks ‘Wetenschappelijke doorbraken de klas in!’.

“Het begint met nieuwsgierigheid! En onderzoekend leren is een krachtig middel om die nieuwsgierigheid te voeden en zelfs te vergroten!”

Studentmedewerkers

Bij het WKRU zijn altijd studenten werkzaam. Op dit moment is dat:

  • Laurens den Besten