Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Docenten Imke Lintsen en Ronald Tinnevelt winnen Facultaire Onderwijsprijs 2018

Datum bericht: 2 juli 2019

Vice-decaan onderwijs Johan van de Gronden reikte tijdens de Zomerborrel de Facultaire Onderwijsprijs 2018 uit. Deze prijs beloont docenten die zichtbaar bijdragen aan de ontwikkeling van het onderwijs, gewaardeerd worden door hun studenten en hen weten te motiveren en stimuleren. Deze prijs ligt volledig in lijn met de Universitaire Onderwijsprijs.

Het faculteitsbestuur heeft op advies van de jury (bestaande uit docenten en studenten) besloten dat universitair hoofddocent Rechtsfilosofie Ronald Tinnevelt de prijs voor beste seniordocent ontvangt. Imke Lintsen (docent Sociaal recht) kreeg de prijs voor beste juniordocent. Tinnevelt en Lintsen dingen daardoor tevens mee naar de Universitaire Onderwijsprijs, die bij de opening van het academisch jaar op 2 september wordt uitgereikt.

Het juniordocent-team van Straf(proces)recht I, bestaande uit Bjorn Eggen, Malou Geurts, Sophie Mommers, Melvin Kremers en Maarten Peeters, ontving een eervolle vermelding voor de complete vernieuwing van de onderwijsinhoud en didactiek van het vak. De faculteit feliciteert de winnaars van harte met het behalen van deze prijs.